تحولات سوریه را تحمل می‌کنیم

اردیبهشت ۱۴۰۳

نخست‌وزیر “ترکیه” با بیان اینکه دولتش تحولات موجود در سوریه را تحمل می‌کند، گفت: با تشدید درگیری‌ میان کردها و شبه نظامیان جبهه النصره در مرز “ترکیه”، احتمالا آنکارا وارد عمل می‌شود.

به گزارش باشگاه خبرنگاران، “رجب طیب اردوغان”، اول‌وزیر ترکیه در سخنرانی در “مرکز کنگره هالیج” گفت: تحولات در سوریه به مرزهای ما کشیده شده و تلفاتی در کشور ما به وجود آورده است. در حال حاضر این مساله را تحمل می‌کنیم اما چقدر می‌توانیم صبور باشیم و تحمل کنیم؟
 
ارتش “ترکیه” اعلام کرده، همزمان با تشدید درگیری‌ها میان شبه‌نظامیان کرد و اعضای جبهه النصره، از گروه‌های مخالف سوری وابسته به القاعده، دست به اقدامات متقابلی می‌زند.
 
ارتش “ترکیه” همچنین در بیانیه‌ای، گفته است: اقدامات امنیتی ضروری را برای مقابله با تهدیدهای موجود از سراسر مرز سوریه انجام داده و یگان‌هایش در سراسر مرز “ترکیه” با سوریه بر اساس قوانین نظامی اقدام به تیراندازی می‌کنند.
 
“دولت باغچه‌لی”، رهبر حزب “جنبش ناسیونالیست ترکیه” گفت: تصرف شهر مرزی “راس‌العین” در سوریه توسط شاخه نظامی حزب “اتحاد دموکراتیک” خطر تحریک جدایی‌طلبی در “ترکیه” را نشان می‌دهد.

وی تاکید کرد: اگر حزب اتحاد دموکراتیک اعلام خودمختاری کرد، دستور یک مداخله نظامی را بدهد.
 
فاروق لوقوقلو، معاون رئیس حزب “مردم جمهوری‌خواه ترکیه” نیز با بیان اینکه “ترکیه” باید از مرزها و شهروندانش حفاظت کند، گفت، مرز ترکیه و سوریه از کنترل خارج شده است.
 
وی افزود: هدف “ترکیه” باید خاتمه‌دادن به درگیری‌های سوریه و این ناآرامی‌ها باشد. هدف عالی‌تر “ترکیه” باید حفاظت از تمامیت ارضی کشورهای منطقه‌ای باشد. خط‌مشی “ترکیه” در مورد سوریه نیز باید بر این هدف پایه‌گذاری شود. در صورت مداخله نظامی در سوریه قدم بعدی چیست؟ آیا “ترکیه” قصد اشغال سوریه و حضور در این کشور را دارد؟
 
“ژنرال سلیم ادریس”، رئیس شورای عالی ارتش آزاد سوریه اعلام کرده، مخالفان هیچگاه یک کشور مستقل کردستان را در شمال سوریه به رسمیت نمی‌شناسند و ارتش آزاد سوریه با هر گروهی که قصد جدایی از سوریه را داشته باشد، مبارزه می‌کند.
 
انتهای پیام/
 
منبع: ایسنا


باشگاه خبرنگاران
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.