تعامل بیوتکنولوژی و بیو انفورماتیک

به گزارش تفسیری ممتازنیوز به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان در تاریخ ۴ شنبه ۱۷ آبان ۹۱،

تعامل علم بیوتکنولوژی و بیوانفورماتیک از اولویت هایی است که با هم معنا پیدا می نماید.

محمد علی ملبوبی عضو هیئت مدیره انجمن بیوانفورماتیک ایران در گفتگو با خبرنگار بهداشت و درمان باشگاه خبرنگاران گفت:  تحقیقات در حوزه بیوتکنولوژی، حوزه های زیست محیطی، سلامت و امنیت غذایی، تنها با تعامل بیوتکنولوژی و بیوانفوماتیک محقق می گردد.

عضو هیئت علمی پژوهشگاه ملی مهندسی ژنتیک و زیست فناوری در چهارمین همایش بیوانفورماتیک ایران، بیوانفورماتیک را دانشی میان رشته ای اطلاق نمود که اشخاص با زمینه های علوم زیستی و فنی ، مهندسی، آمار و تلفیقی از این علوم، می توانند در علم بیو انفورماتیک موثر واقع شوند.

مدیران میانی ، سرمایه گذاری بیوانفورماتیک را از یاد نبرند

سرمایه گذاری بیوانفورماتیک از مواردی است که در برنامه مدیران میانی فراموش شده و مدیران متاسفانه اشخاص فاقد تخصص سکاندار عرصه بیوانفورماتیک شده اند.

عضو هیئت علمی پژوهشگاه فنی مهندسی ژنتیک و زیست فناوری در ادامه از توانمندی محققان کشورمان سخن گفت و در ادامه اذعان داشت: داده های زیستی به طور رایگان در دسترس محققان کشور قرار دارد.

وی اظهار داشت: تحریماتی اقتصادی خللی در توانمندی محققان وارد نکرده است و معضل بیوانفورماتیک عدم زیر ساخت ها در این بخش است که خواستار توجه بیش از پیش مدیران در این عرصه است./ع۲


باشگاه خبرنگاران

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.