تعبیر کارگردان فیلم «بوتیک» از زندگی / موفقیت می‌تواند بزرگترین مانع زندگی باشد

به گزارش خبرآنلاین، حمید نعمت الله کارگردان و فیلمنامه نویس با حضور در برنامه «گفتگوی تنهایی» شبکه چهار سیما درباره دغدغه‌های های شخصی و مسائل مختلف زندگیش صحبت کرد.

کارگردان مجموعه «وضعیت سفید» در ابتدا گفت: «در روز زیاد پیش می‌آید که از هم می‌پرسیم. خوبی؟ اما این واژه برای من معنای گسترده‌تری دارد. گاهی این سوال را از خودم می‌پرسم و جوابش برای من این است که زندگی بد نمی‌گذرد اما واقعا همه چیز هم خوب نیست.»

او ادامه داد: «به نظر من مهم‌ترین نکته در زندگی این است که آدم از خودش احساس رضایت داشته باشد و این رضایتمندی به راحتی حاصل نمی‌شود، واقعیت این است که اگر این احساس بوجود بیاید زندگی راحت‌تر می‌شود.»

کارگردان فیلم سینمایی «بوتیک» در ادامه گفت: «بخش عظیمی از مردم جامعه ما به افراد ثروتمند‌تر احترام بیشتری می‌گذارند. با اینکه می‌دانند قرار نیست چیزی از ثروت آن شخص نصیبشان شود. این مسئله تاسف بر انگیزی است که مادیات برای اغلب ما این روز‌ها مسئله مهمی شده است.»

او ادامه داد: «در حوزه کاری خودمان فیلمسازی نیز به همین صورت است، جدا از دغدغه اینکه چه کار کنیم که فیلم خوبی بسازیم هیجان عجیب پول در آوردن همراه همه ما هس. در حالی که سال‌ها قبل احوال ما اینطور نبود و این موضوع به نظرم با کار کیفی کردن مغایراست.»

نعمت الله در ادامه گفت: «من زیاد برخورد کردم با آدم‌هایی که در اوج رفاه حالشان بد بوده. به نظر من پولدار بودن با خوشبختی یا احساس آرامش کردن موضوعات بسیار متفاوتی هستند.»

کارگردان فیلم سینمایی «بی‌پولی» ادامه داد: «در حرفه ما و یا ورزشکاران جدا از کسب درآمد و موفقیت موضوع شهرت هم مطرح است.»

به گفته نعمت الله، لحظاتی که آدم درگیر خیالبافی کسب درآمد بیشتر است جزو لحظات از دست رفته زندگی است.»

او در ادامه در پاسخ به این سوال که خداوند در وجود حمید نعمت الله چیزی را به ودیعه گذاشته است که باید شکر گذار خداوند باشد و تا چه اندازه این قدردانی را از خداوند به عمل می‌آورد، گفت: «بخش‌های طولانی از زندگیم با این ناشکری و ناسپاسی گذشته است اما تلاش می‌کنم که در ادامه زندگی اینطور نباشد. معتقدم که عمر یک آدم باید با کیفیت بگذرد و این کیفیت وضوع رضایتمندی از خود است.»

او ادامه داد: «شاید بسیاری از افراد مشهور دنیا در پایان راه به این نتیجه رسیده‌اند که مهم‌ترین چیز در زندگی‌شان خلق یک شعر یا یک آهنگ یا حتی یک فیلم نبوده و مهمتر از همه چیز ارتباط درست پیدا کردن با هستی بوده است. به نظر من زندگی پر از موانع است و موفقیت هم خودش می‌تواند یک مانع باشد.» 

 «گفتگوی تنهایی» در ایام ماه مبارک رمضان هر شب ساعت ۲۲:۰۵با حضور یکی از چهره‌های سینما، تلویزیون و تئا‌تر روی آنتن می‌رود. مهمانان این برنامه په پرسش‌هایی پاسخ می‌دهند که در مورد موضوعات معنوی طرح شده‌اند.

۵۷۲۴۷

دانلود   دانلود


خبرآنلاین

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.