توکلی به آریا خبر داد: آغاز مهلت ثبت نام آزمون کاردانی فنی وحرفه ای سال ۹۱ از امروز

خبرگزاری آریا- مشاور عالی سازمان سنجش ازآغازمهلت  ثبت نام داوطلبان شرکت در آزمون دوره های کاردانی پیوسته نظام جدید آموزشکده های فنی و حرفه ای و موسسات آموزش عالی غیردولتی غیرانتفاعی سال ازامروز خبر داد.
حسین توکلی  مشاور عالی سازمان سنجش آموزش کشور روز یکشنبه در گفتگو با خبرنگار علمی آموزشی آریا،با اشاره به مهلت  ثبت نام آزمون کاردانی پیوسته فنی و حرفه ای و موسسات آموزش عالی غیرانتفاعی که قرار بود فردا ، ۱۸ اردیبهشت ماه آغاز شود تصریح کرد: این امکان  یک روز زودتر و درحال حاضر برای  داوطلبان از طریق پایگاه اینترنتی سازمان سنجش آغاز شد.
توکلی افزود: داوطلبان آزمون دوره های کاردانی پیوسته فنی و حرفه ای و غیرانتفاعی تا ۲۵ اردیبهشت ماه فرصت دارند تا با مراجعه به پایگاه اینترنتی سازمان سنجش به نشانی www.sanjesh.org نسبت به ثبت نام خود اقدام کنند.
به گفته وی دارندگان گواهینامه پایان تحصیلات دوره متوسطه نظام جدید در یکی از رشته های فنی وحرفه ای و کاردانش و یا دانشجویان شاغل به تحصیل در یکی از رشته های فنی و حرفه ای کاردانی که حداکثر تا شهریور سال ۹۱ فارغ التحصیل می شوند و دارندگان دیپلم فنی و حرفه ای دوره چهارساله نظام قدیم متوسطه می توانند در آزمون کاردانی پیوسته فنی حرفه ای امسال شرکت کنند.

پرداخت هزینه ثبت نام اینترنتی یا از طریق باجه های پستی

وی در خصوص هزینه ثبت نام یاد آور شد: هزینه ثبت نام به صورت اینترنتی و به مبلغ ۸۵ هزار ریال است و داوطلبانی که مایل به انتخاب رشته های تحصیلی موسسات غیرانتفاعی هستند باید مبلغ ۲۳ هزار ریال دیگر نیز پرداخت کرده و علاقه مندی خود به انتخاب این رشته ها را اعلام کنند.
مشاورعالی سازمان سنجش در خصوص هزینه ثبت نام آزمون از طریق باجه های پستی نیز ادامه داد: هزینه ثبت نام آزمون از طریق باجه های پستی نیزبه همین میزان تعیین شده است اما داوطلبان باید مبلغ هفت هزار و ۵۰۰ ریال نیز بابت هزینه توزیع دفترچه راهنما و کارت اعتباری و مبلغ دو هزار و ۵۰۰ ریال بابت علاقه مندی به انتخاب رشته های موسسات غیرانتفاعی به باجه های پستی بپردازند.

انتخاب حداکثر ۵۰ کد رشته محل

توکلی با بیان اینکه تکمیل تقاضانامه الکترونیکی ثبت نام آزمون کاردانی پیوسته فنی وحرفه ای همزمان با انتخاب رشته داوطلبان این آزمون انجام می گیرد، اظهار داشت: هر داوطلب حداکثر می تواند ۵۰ کدرشته محل اعم از دوره های روزانه، شبانه و درصورت علاقه مندی در موسسات آموزش عالی غیردولتی غیرانتفاعی با توجه به رشته امتحانی خود به ترتیب تقدم علاقه مندی در فرم انتخاب رشته درج کند.

توزیع اینترنتی کارت ورود به جلسه از روز دوشنبه ۳۰ مرداد تا پنجشنبه دوم شهریور

وی همچنین زمان توزیع اینترنتی کارت ورود به جلسه داوطلبان آزمون کاردانی پیوسته را از روز دوشنبه ۳۰ مرداد تا پنجشنبه دوم شهریور سال ۹۱ اعلام کرد.
مشاورعالی سازمان سنجش درمورد مواد امتحانی آزمون کاردانی پیوسته فنی و حرفه ای و موسسات غیرانتفاعی نیز توضیح داد: آزمون این داوطلبان در هریک از کدرشته های امتحانی شامل درس های عمومی، پایه و اختصاصی است که سوالات عمومی و پایه به منظور تشخیص میزان آمادگی داوطلبان در درس های مربوطه و در حد اطلاعات علمی کتابهای دوره سه ساله متوسطه شاخه فنی و حرفه ای نظام جدید طرح خواهد شد.
وی اضافه کرد: سوالات اختصاصی آزمون کاردانی پیوسته نیز در حد اطلاعات علمی کتاب های درسی مرتبط در دوره سه ساله متوسطه شاخه فنی و حرفه ای یا کتابها و استانداردهای مهارتی شاخه کار دانش نظام جدید طرح شده است.

برگزاری آزمون روز جمعه سوم شهریور ماه

آزمون کاردانی پیوسته آموزشکده های فنی و حرفه ای و موسسات غیرانتفاعی سال ۹۱ روز جمعه سوم شهریور ماه برگزار می شود که آزمون تعدادی از کدرشته های امتحانی در نوبت صبح و تعدادی نیز در نوبت بعدازظهر خواهد بود.
به گفته مشاورعالی سازمان سنجش، گزینش نهایی داوطلبان در هریک از رشته های امتحانی آزمون کاردانی پیوسته براساس نمره کل حاصل از آزمون عمومی، پایه و اختصاصی آن دسته از داوطلبان که حدنصاب نمره علمی لازم را اخذ کرده باشند با توجه به ضوابط مربوطه انجام خواهد شد.

انتشار فهرست اسامی پذیرفته شدگان نهایی ۲۸ تا ۳۰ اردیبهشت ماه

وی زمان انتشار فهرست اسامی پذیرفته شدگان نهایی آزمون کاردانی پیوسته را بین ۲۸ تا ۳۰ اردیبهشت ماه ذکر کرد و گفت: کارنامه نهایی داوطلبان این آزمون نیز در هفته آخر مهرماه بر روی پایگاه اینترنتی سازمان سنجش استقرار خواهد یافت.


خبرگزاری آریا

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.