تکرار حماسه سیاسی ایران در تغییر تاکتیک و سیاست‌های غرب تاثیرگذار خواهد بود

۳۱فروردین۱۳،

یک کارشناس سیاست خارجی گفت: تکرار حماسه سیاسی جمهوری اسلامی ایران در انتخابات پیش رو در تعیین، تغییر تاکتیک و سیاست‌های جاری آمریکا و غرب تاثیرگذار خواهد بود.

” هادی محمدی ” در گفتگو با خبرنگار سیاست خارجی باشگاه خبرنگاران با اشاره به تغییر ترکیب تیم مذاکره کننده ۱+۵ و تاثیر آن بر روند مذاکرات هسته‌ای گفت: برخی شواهد حاکی از این بوده که آمریکا مایل است پس از انتخابات ریاست جمهوری در ایران به نوعی به سمت تعامل با کشورمان پیش برود.

وی افزود: در مقابل این فرضیه، برخی قرائن نیز حکایت از نفوذ لابی صهیونیستی و جناح جمهوری‌خواه در ایالت متحده و نخبگان افراطی وابسته به جریان‌ قدرت تسلیحاتی در آمریکا دارد که این جریان مایل نیست مذاکرات هسته‌ای ایران با ۱+۵ و همچنین آژانس بین‌المللی انرژی اتمی به نتیجه مشخصی برسد، بلکه خواهان گسترش تحریم‌ها در حوزه‌های مختلف از جمله حوزه اقتصادی می باشند.

این کارشناس مسائل هسته‌ای در ادامه تصریح کرد: گروه اول مایلند به جای ادامه مذاکرات بر بحث هسته‌ای، فشارهای خود را به عرصه دیگری مانند بحث حقوق بشر وارد کرده که در واقع راهبرد هر دو طیف، راهبرد ادامه فشار به نظام جمهوری اسلامی ایران بوده اما تاکتیک این دو جناح در آمریکا متفاوت است.

محمدی با اشاره به تاثیر انتخابات آتی ریاست جمهوری کشوررمان بر روند مذاکرات هسته‌ای اظهار داشت: نتیجه‌ای که آنها از فضای انتخاباتی می‌گیرند، می‌تواند در برنامه‌ریزی‌ و تشویق آنها به سیاست‌های مختلف و یا عقب‌نشینی‌ از سیاست مذاکره و فشار، تاثیرگذار باشد.

وی در پایان خاطرنشان کرد: همانند سال‌های قبل بدیهی است تکرار حماسه سیاسی ایران در انتخابات پیش رو در تعیین، تغییر تاکتیک و سیاست‌های جاری آنها تاثیرگذار خواهد بود.

انتهای پیام/


باشگاه خبرنگاران
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.