جدیت بیشتر در تعیین نرخ های ICT / دفاع از شبکه ملی اطلاعات

۳۰م دیماه ،

به گزارش خبرنگار مهر، کاظم آیت اللهی امروز یکشنبه در اولین نشست خود به عنوان رئیس تازه سازمان نظام صنفی رایانه ای کشور به تشریح برنامه های و راهکارهای اجرایی این سازمان در ساماندهی وضعیت ارتباطات و فناوری اطلاعات کشور پرداخت و نبود تعامل و وحدت نظر و وحدت رویه را از جمله معضلات و مشکلات این صنف برشمرد.

الزام عضویت فعالان صنف رایانه در سازمان نظام صنفی رایانه ای

رئیس سازمان نظام صنفی رایانه ای تمامی تشکل های حوزه ارتباطات و فناوری اطلاعات را بازوان تخصصی این سازمان برشمرد و با بیان اینکه این سازمان هم اکنون بیش از ۷ هزار عضو دارد، گفت: تمامی فعالان صنف فناوری اطلاعات و ارتباطات ملزم به عضویت در سازمان نظام صنفی رایانه ای می باشند و فعالیت بدون مجوز از این سازمان غیرقانونی محسوب می‌شود.

وی با تاکید براینکه فناوری اطلاعات و ارتباطات تنها راهکار برون رفت از مشکلات اجتماعی و توسعه پایدار کشور است خاطرنشان کرد: سیاستهای اجرایی و مسیر راهبردی سازمان نظام صنفی رایانه ای برای قانونگذاری در حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات تفاوتی با قبل نخواهد داشت و تنها روند عملیاتی کردن این انسجام در صنف، متفاوت خواهد بود.

نقش مسلم سازمان نظام صنفی رایانه ای در تعیین نرخ های ICT

به گزارش مهر، آیت اللهی با بیان اینکه در حوزه ارتباطات و فناوری اطلاعات مشکل در زیرساخت های آیین نامه ای وجود ندارد و استراتژی و چشم انداز این بخش بسیار مناسب و مطلوب است تاکید کرد: تعدد در تصمیم گیری ها و نبود وحدت رویه و انسجام در این بخش سبب بروز مشکلات اجرایی و عملکردی شده است.

وی گفت: نقش سازمان نظام صنفی رایانه ای در تعیین نرخ های حوزه ارتباطات و فناوری اطلاعات مسلم و قانونی است اما تاکنون نتوانسته ایم این نقش را به درستی ایفا کنیم.

نقش شورایعالی فضای مجازی در انتخاب آیت اللهی

رئیس سازمان نظام صنفی رایانه ای در مورد بعضی خبرها درخصوص نقش دبیر شورایعالی فضای مجازی کشور در مورد انتخابش به این سمت تصریح کرد که تاکنون هیچگونه ملاقات حضوری با دبیر شورایعالی فضای مجازی نداشته و مهدی اخوان بهابادی را تاکنون از نزدیک ملاقات نکرده و اینکه رئیس جمهور در ارائه این حکم با چه اشخاصی مشورت کرده موضوعی است که خود وی آن را پیگیری نکرده است.

وی در عین حال از برنامه های سازمان نظام صنفی رایانه ای برای رفع مشکلات اشتغال زایی و کسب و کار در حوزه ICT خبر داد و گفت: یکپارچگی در تصمیم گیری ها می تواند بسیاری از مشکلات فعلی را رفع کند.

آیت اللهی خاطرنشان کرد: اجرای پروژه های راهبردی و واگذاری آنها به بخش خصوصی از جمله برنامه های این سازمان برای رونق کسب و کار و ایجاد اشتغال است که در این راستا برگزاری میزگردهای تخصصی و ارائه تسهیلات مالی و ضمانت نامه ها در دستور کار قرار دارد.

دفاع رئیس سازمان نظام صنفی در مورد اینترنت ملی

به گزارش مهر، رئیس سازمان نظام صنفی رایانه ای در مورد برنامه های دولت برای توسعه فناوری اطلاعات در کشور به ایجاد شبکه ملی اطلاعات اشاره کرد و با دفاع از این پروژه، وجود شایعاتی در مورد این پروژه را سبب انحراف در مسیر نهایی شدن این پروژه برشمرد و ادامه داد: شبکه ملی اطلاعات ابداع ما نیست و اغلب کشورها این شبکه را در کشورشان عملیاتی کرده اند؛ اما در کشور ما با ایجاد انحراف در مسیرهای راهبردی این پروژه، هنوز شبکه ملی اطلاعات محقق نشده است.

وی نامگذاری عناوینی چون اینترنت ملی و نیز قطع ارتباط با اینترنت خارجی را از جمله شایعاتی عنوان کرد که سبب بروز مشکلاتی در این پروژه شد و اظهار داشت: این قبیل شایعات به جز ایجاد انحراف در مسیرهای راهبردی که ضرورت استفاده فناوری اطلاعات در کشور است عایدی دیگری برای جامعه ندارد.

آیت اللهی با تاکید براینکه شبکه ملی اطلاعات از ضروریات کشور است و باید دسترسی به خدمات و اطلاعات داخلی برای مردم با پهنای باند داخلی فراهم شود تصریح کرد: تعبیر ما از شبکه ملی اطلاعات این است که از محتوای داخلی با سرعت بهتری بتوانیم استفاده کنیم تا مشکلات فعلی محدودیت پهنای باند که عقب افتادگی ایجاد می کند رفع شود.             


MehrNews Rss Feed
باز بازنشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.