حمایت از تولید با تزریق ۲۶ هزار میلیارد تومان عملیاتی خواهدشد

چکیده: وزیر صنعت، معدن و تجارت با تشریح چگونگی واریز اعتبار ۲۶ هزار میلیارد تومانی به بخش تولید کشور، گفت: سعی می‌کنیم با تزریق این اعتبارات حمایت‌ها از تولید را عملیاتی کنیم.

 به گزارش ارانیکو به نقل از خبرگزاری خانه ملت مهدی غضنفری  مهم‌تربن مشکل صنایع کشور را سرمایه در گردش برشمرد و گفت: خوشبختانه با وجود اعتبارات ریالی صندوق توسعه ملی که قرار است ۱۰ درصد آن به صنعت تخصیص یابد و همچنین با راه اندازی مرکز مبادلات ارزی از این پس تبدیل اعتبارات ارزی به ریالی با سهولت بیشتری صورت می‌گیرد در نتیجه این اعتبارات تبدیلی به صنایع کشور تزریق می‌شود.

وی با بیان این خبر که ۷ هزار میلیارد تومان از محل صندوق توسعه در اختیار بانک‌ها قرار می‌گیرد تا آن‌ها هم با در نظر گرفتن مبالغی این اعتبارات را به دو برابر افزایش دهند، افزود: با استفاده از منابع بانکی قرار شد رقم ۷ هزار میلیارد تومان به ۱۴ هزار میلیارد تومان افزایش یابد.

این عضو کابینه دولت دهم از فروش اموال و دارایی‌های وزارتخانه متبوعش سخن گفت و ادامه داد: با مساعدت ستاد تدابیر ویژه و برنامه‌ریزی‌های صورت گرفته ۱۲ هزار میلیارد تومان هم از این طریق تأمین می‌شود که مجموعا مبلغ ۲۶ هزار میلیارد تومان برای حمایت تولیدکنندگان می‌توان در نظر گرفت.

وی یادآور شد: البته این رقم جدا از مبالغی است که بانک‌های عامل به شکل تسهیلات در اختیار تولیدکنندگان قرار می‌دادند و بانک مرکزی بانک‌های عامل هم در قیاس با مدت مشابه سال گذشته نشان داده‌اند حمایت جدی‌تری از تولید داشته‌اند.

غضنفری تصریح کرد: سعی می‌کنیم حمایت‌های وزارتخانه را با تخصیص این اعتبارات به بخش صنعت در سال تولید ملی عملیاتی و انتطارات را تا حد توان برآورده کنیم.

قول مساعد غضنفری برای احیای صنایع مازندران

وی با اشاره به جلسه کمیسیون صنایع و معادن مجلس در هفته گذشته که در خصوص مشکلات صنایع استان مازندارن و تولیدکنندگان سرار کشور بود، گفت: در این نشست به برخی مشکلات که در سفرهای استانی رئیس جمهور وجود داشت، رسیدگی شد.

وزیر صنعت، معدن و تجارت با بیان اینکه قرار است در خصوص نساجی مازندران پیشرفت پروژه با حضور سرمایه‌گذار خارجی با دوره زمانی ۱۰ روز به ۱۰ روز پیگیری شود، افزود: همچنین درباره پروزه کک سازی و ذغال سنگ قرار شد یکی از پروژه‌ها در مهرماه و دیگری در آذرماه کلید بخورد.


ارانیکو – آخرین اخبار و مقالات

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.