خاطرات دوچرخه سوار اسپانیایی از سفر به ایران

به گزارش ایرنا، سانچز در این نامه نوشته است: نام من ‘خوان مارتین لوپز سانچز’ است که درژوئن سال۲۰۱۰ ( اردیبهشت – خرداد ۱۳۸۹) با دوچرخه پس از۱۰ ماه رکاب زدن وپیمودن ۲۵ هزار کیلومتر از ‘گرانادا’ به ‘پکن’ رسیدم .

مشخصات من وخبرپیمودن این مسیربه آدرس http://www.youtube.com/watch?v=BcbP5PT-Gis در اینترنت قرار دارد و برخی روزنامه ها مانند ‘الموندو’، ‘ایده آل’ گرانادا وروزنامه ‘سوییا’ نیز گزارش هایی در این باره منتشر کرده اند.

وی افزود:من درکتابخانه عمومی شهرگرانادا کار می کنم و بطور اتفاقی نخستین شماره نشریه دنیای ایرانی mundo Iranioرا روی میز دیدم و فورا جلد مجله توجه مراجلب کرد، زیرا من از زمانی که در ژانویه وفوریه ۲۰۱۰ (دی و بهمن ۱۳۸۸)ایران را دیدم ازمناظر، تاریخ، فرهنگ، غذاها (آبگوشت وحلوا فوق العاده اند) و مخصوصا مهمان نوازی بیکران مردمان آذری زبان ، کردها ، فارس ها و..در شگفتم.

درحال حاضر مشغول ایراد سخنرانی با استفاده از تصاویر در ارتباط با این سفر و تجربه مسیر اروپا وآسیا با دوچرخه در مسیر جاده ابریشم هستم .

وی ادامه داد: باید اعتراف کنم، هنگامی که سخن من به ایران می رسد، گرچه این کشور یکی از کشور های ‘خطرناک ‘ مسیر معرفی می شد واین موضوع را حتی خود وزارت امورخارجه و سفارت اسپانیا در تهران به من گفتند ( اینجا چه کار می کنی ؟ مگر روزنامه نمی خوانی ؟) اما چه خوب شد که من به حرف آنها و مطالبی که رسانه ها می گویند گوش ندادم .

در ایران آنقدر به من خوش گذشت که حتی دوماه در آنجا ماندم .از ماکو تا شیراز وسپس از آنجا به سمت دریای خزر و از آنجا تا مشهد رکاب زدم و از طریق مرز ترکمنستان از ایران خارج شدم .

بسیار دوست دارم مقاله ای در باره تجربه سفرم به ایران بنویسم تا چهره ای نزدیک تر به ایران امروزی را نشان دهم چهره ای که در جاده های ایران می شود دید ،چهره ای از رسوم از گذشته غنی از حال حاضر از دید یک دوچرخه سوار .

قصد من از ارائه مقاله تخریب کلیشه هایی است که تقریبا همیشه در صدد به حاشیه راندن این جامعه در سطح بین المللی و نشان دادن چهره ای تحقیر آمیز بوده اند در حالی که ایران کشوری است که شایسته چهره دیگری است ومن می خواهم چهره واقعی آن را نشان دهم ،کشوری که آرزو می کنم بار دیگر هم آنجا را ببینم .

هدف من نشان دادن تاریخ ، حال ، میراث فرهنگی و دیروز وامروز جامعه ایران ونگاهی متفاوت و دور از رسانه ها با دوری از مسائل سیاسی است . زیرا به اندازه کافی سیاست شناسان وکارشناسان همه چیز دان ! که به اندازه کافی همه جا می پلکند، وجود دارند کسانی که متاسفانه بیشترشان از روی شنیده ها صحبت می کنند .

اروپام **۱۲۳۴**۱۵۹۰

انتهای خبر / خبرگزاری جمهوری اسلامی (ایرنا) / کد خبر ۸۰۱۸۳۹۲۲


ایرنا: خبرگزاری جمهوری اسلامی

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.