خرید نوشت‌افزار برای مدرسه

جام جم آنلاین: یکی از دغدغه‌های والدین و فرزندان در آغاز یا دوران تحصیل، خرید لوازم تحریر مناسب است. والدین معمولا جنبه‌های اقتصادی را بیشتر در نظر دارند و فرزندان، جنبه‌های ظاهری همچون زیبایی، شکل و شمایل نو و فانتزی و… اما در این میان، هر دو کمتر به جنبه‌های سلامتی می‌پردازند.

اگر نوشت‌افزار، اعم از قلم، خودکار، مداد و… می‌خرید بهتر است به این نکات هم توجه کنید:

هنگام خرید خودکار دقت کنید که جوهر و غلتک آن با کیفیت و روان باشد. غلتک‌ها و جوهرهای خیلی سفت، خودکارهایی که مدام جوهر پس می‌دهند، اثر خشدار جوهر روی کاغذ و… حواس را از یادگیری گرفته، آرامش استفاده کننده را بر هم زده، دست و لباس وی را نیز کثیف می‌کند.

ابزار نوشتن یا همان نوشت‌افزار اگر ساخت استاندارد و مناسبی نداشته باشد یا به طور درست و صحیحی از آنها استفاده نشود سبب وارد آمدن آسیب به انگشتان، مفاصل و حتی مچ دست شده، خطر ابتلا به آرتروز را تقویت می‌کند.

نوشت‌افزارهایی که شکل ظاهری آنها مثلثی یا سه‌گوش باشد، با پر کردن زاویه محل اتصال دو انگشت، جلوی احساس سریع خستگی در نوشتن را گرفته، آسیب کمتری به بند انگشت‌ها و دست وارد می‌آورد.

حتی‌الامکان سعی کنید نوشت‌افزارهایی با مقطع دایره‌ای نخرید یا هنگام نوشتن با این نوع قلم‌ها هر بیست دقیقه به انگشت‌هایتان استراحت دهید.

اگر قلمتان کوچک شده، با اتصال مقوا یا هر وسیله لوله‌ای شکلی به انتهای آن، طول قلم را زیاد کنید تا تکیه‌گاه آن روی نرمی بین دو انگشت اشاره و شست قرار گیرد.

دور قلم‌های نازک هم می‌توان مقوا پیچید یا از پوشش‌های پلاستیکی و لاستیکی قابل ارتجاع و آماده استفاده کرد و آن را کلفت کرد (بهتر است همان ابتدا از خرید قلم‌های نازک یا کوتاه خودداری کنید. این نوشت‌افزارها منجر به آسیب بیشتر و احساس خستگی زودتر می‌شود).

در صورت نیاز به خرید مداد شمعی، از برندهایی بخرید که روکش و پوشش محکمی داشته باشند و عبارت Not poisoning یا «بدون مسمومیت» روی آنها حک شده باشد.

در صورت درج این عبارت حتما دقت کنید مشخصات تولیدکننده نیز معلوم باشد تا کلاهبرداران و تولیدکنندگان نامشخص برای سودجویی خود آن را بدون حفظ استاندارد روی مدادهای شمعی تقلبی خود نچسبانده باشند.

هنگام خرید نوشت‌افزار، علاوه بر ویژگی‌های حفظ سلامتی، به سلیقه و میل فرزندتان نیز توجه داشته باشید.

رشید حسام – جام‌جم


jamejamonline.ir – 22 – RSS Version

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.