خطیب جمعه مشهد: اگر روحانیون و‌ قلم به دست‌ها طوری صحبت کنند که فشار دشمن بر ذهن مردم بیشتر «با دشمن همکاری» کرده‌اند

 به گزارش خبرآنلاین، حجت السلام والمسلمین “فرزانه” در خطبه‌های نماز جمعه این هفته مشهد همچون امام جمعه تهران بخش عمده سخنان خود را به موضوع تحریم ها و گرانی های کنونی اختصاص داد و  خطاب به مسوولین نظام گفت: مسوولان قوای سه گانه باید مساله« فشار اقتصادی» را به عنوان اولویت اصلی کار خود قرار دهند.

وی با بیان اینکه «سنگرداران قوای سه‌گانه باید فشار اقتصادی را کمتر کنند»، ادامه داد: کسانی که با ورود کالاها از راه‌های قانونی وغیر قانونی موجب رکود ملی می‌شوند و کسانی که نرخ‌ها را تصاعدی و بدون منطق بالا می‌برند و از ضعف نظارت سوء استفاده می‌کنند، در فشار اقتصادی تحمیل شده به مردم مقصرند.

خطیب جمعه موقت مشهد، افزود: اگر روحانیون،‌ قلم به دست‌ها و روزنامه نگاران به گونه‌ای صحبت کنند که فشار دشمن بر ذهن مردم بیشتر احساس شود می‌توان گفت با دشمن همکاری کرده‌اند‌.

وی با تاکید بر این مطلب که “دشمن باید بداند در این مرحله شکست خواهد خورد”، افزود: با توجه به گرفتاریهای داخلی خود دشمنان و با توجه به قدرتمند بودن نظام متکی به مردم جمهوری اسلامی که ۱۰۰ برابر بیشتر از ۳۰ سال قبل قدرت پیدا کرده است و همچنین با وجود مردمی متدین و بسیجی که در مقابل توطئه‌ها هوشمندند؛ مقاومت این مردم از بین رفتنی نیست و دشمن از همین الان شکست خورده است.

حجت السلام والمسلمین “فرزانه”، ادامه داد: این عاقلانه‌تر است که دشمن منتظر مرگ خودش باشد اما انتظار سقوط نظام اسلامی را نکشد.

 دیگر اظهارات امام جمعه موقت مشهد به نقل از ایسنا به شرح زیر است:

* شما مردم بعد از سی و سه سال دشمن را بر سر دو راهی قرار داده‌اید.راه اول این‌که دست از خصومت با نظام مقدس ایران بردارد و طبیعی است دشمن این راه را قبول نمی‌کند زیرا باید از همه اهداف خود مانند غارتگری و سطله دست بردارد و راه دوم خصومت با جمهوری اسلامی با امکانات خودش است.

*دشمن راه دوم را انتخاب کرده که با توجه به امکانات خودش با این نظام خصومت کند و الان می خواهد با فشارهای اقتصادی و تحریم مردم ایران را خسته کند تا دست از حمایت نظام اسلامی بردارند؛ اما ابلهانه فکر می‌کند.

* ایشان در سخنرانی بیست و سومین سالگرد رحلت امام خمینی (ره) فرمودند “آن‌چه دشمنان دین از آن می‌ترسند ایران هسته ای نیست، ‌ایران اسلامی است که ارکان قدرت استکبار را به زلزله انداخته است”.

دانلود   دانلود


خبرآنلاین

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.