درد و دل تلفنی خانم‌ها مخابرات را فلج کرده است

در سال ۴۶ طولانی شدن مکالمات خانم‌ها باعث اختلال شبکه تلفنی تهران شد.

به گزارش گروه وبگردیممتازنیوز، صحبت کردن خانم‌‌ها با تلفن یک پدیده باسابقه در کشور عزیزمان است. غیبت، گزارش اتفاقات یک روز و…

 در بازخوانی صفحات تاریخ می‌بینیم در سال ۱۳۴۶ صحبت زنان با تلفن سبب مختل شدن خطوط تلفن به‌ویژه در شهر تهران شده بود. مسئولین آن زمان مخابرات از خانم‌ها درخواست کردند که کمتر با تلفن صحبت کنند.

به گزارش روزنامه اطلاعات در سال ۴۶ در این مورد توجه کنید:

در سال ۴۶ خانم‌ها، بعضی از دانش‌آموزان و عده‌ای از آقایان که پای تلفن زیاد حرف می‌زنند باعث اختلال شبکه تلفنی تهران شده‌اند.

۸۰ درصد خانم‌ها بیش از ۱۰ تا ۲۰ دقیقه خط تلفنی را اشغال می‌کنند.

این نتایج را شرکت تلفن در بررسی اشکالات ناشی از اشغال شبکه تلفن تهران و آزاد نشدن خطوط به‌دست آورده است.

مکالمه خانم‌ها

از یک میلیون بار مکالمات تلفنی که همه روزه در سال ۴۶ انجام می‌شد، چهل درصد آن را خانم‌ها انجام می‌دادند و این قبیل مکالمات که مدت آن بسیار طولانی بود شبکه تلفنی تهران را فلج کرده و مراکز تلفن و شبکه کابل را به‌صورت غیر فعال درآورد.

مقامات شرکت تلفن اعلام کردند که خانم‌ها تهران در ساعات اداری روز و در شب در لحظاتی که مردم شهر و ادارات کارهای خود را با تلفن انجام می‌دهند، شبکه را مدت مدیدی اشغال کرده و به درددل و گفتگو و تعریف مهمانی‌ها و شب نشینی‌هایی که رفته‌اند می‌پردازند.این قبیل گفتگوها بطور کلی هر یک بیش از ۱۰ تا ۲۰ دقیقه به‌طول می‌انجامد و همین‌که ده یا بیست هزار نفر در آن واحد به‌این طریق از تلفن استفاده می‌کنند، ظرفیت شبکه پر می‌شود و مکالمه برای دیگران مشکل و گاهی غیر مقدور می‌گردد.

حل مسائل ریاضی

مقامات شرکت تلفن اعلام کردند که دانش آموزان مسائل ریاضی را با تلفن حل می‌کنند و گاهی یک سلکتور و دو رشته از سلکتور و دو رشته از سیم‌های کابل‌ها ارتباطی با این صورت اشغال می‌شود و سایر مردم، همه این ناراحتی‌ها را از شرکت تلفن می‌بینند.

شرکت تلفن از مردم تهران درخواست کرد که در ساعات اداری و در موقع کار ادارات دولتی ترتیبی بدهند که حداکثر مدت مکالمات بیش از ۳ تا ۵ دقیقه به‌طول نیانجامد.


باشگاه خبرنگاران

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.