دستگیری سارقان پهنای باند در مشهد!

۰۸خردادماه،

رئیس پلیس فتا خراسان‌رضوی از جمع‌آوری ۳۰۴ سیم‌کارت جعلی در سطح خراسان‌رضوی خبر داد و گفت: شبکه‌ای که در مشهد بالغ بر ۱۰۰ میلیون تومان سرقت مکالمات صوتی کرده بودند، توسط ماموران پلیس فتا شناسایی و دستگیر شدند.
به گزارش فارس از مشهد،‌ محسن عرفانی امروز در نشستی خبری در محل سالن نشست‌های پلیس فتای خراسان‌رضوی اظهار کرد: یکی از ماموریت‌های مهم پلیس فتا، جمع‌آوری سیم‌کارت‌های بی‌هویت است.
وی افزود: در مرحله دوم از جمع‌آوری سیم‌کارت‌های بی‌هویت موفق به جمع‌آوری ۳۰۴ سیم‌کارت جعلی و بی‌هویت ایرانسل و همراه اول از سطح بازار شدیم.
عرفانی با بیان اینکه باید در هنگام خرید سیم‌کارت از قانونی‌بودن آن مطمئن بود، خاطرنشان کرد: سیم‌کارت‌های جعلی در بازار با قیمت بالا به فروش می‌رسد و این طعمه‌ فروشندگان این سیم‌کارت‌ها برای اشخاص ناچاری که ملزم به تهیه سیم‌کارت می باشند، است.
وی تصریح کرد: فروش سیم کارت جعلی و فاقد هویت خلاف و سرقت شمرده می‌شود و پیگرد قانونی دارد.
رئیس پلیس فتای خراسان‌رضوی با ابراز خرسندی از اینکه بازار سیم‌کارت‌های جعلی شکسته شده، اظهار داشت: خوشبختانه شاهد کاهش سیم‌کارت‌های فاقد هویت نسبت به قبل در سطح بازار هستیم.
عرفانی از هشت مورد هتک حیثیت در فضای سایبری خراسان‌رضوی یاد کرد و اذعان داشت: در این ماه شاهد هشت مورد هتک حیثیت در فضای خراسان‌رضوی بوده‌ایم.
وی از متلاشی‌کردن شبکه حرفه‌ای سرقت مکالمات صوتی در مشهد خبر داد و یادآور شد: این شبکه در خانه‌ای اطراف مشهد دکلی را گذاشته بودند و از پهنای باند اینترنت سرقت می‌کرده‌اند.
این مقام مسئول اذعان کرد: تاکنون پنج تن از اعضای این شبکه دستگیر شده‌اند؛ هم‌چنین سرقت تلفنی و مکالمات صوتی این باند، بالغ بر چند صد میلیون بوده است.


iTanalyze.ir
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.