ده عادت مهم مخرب مغز

۲۵اردیبهشت،

بزرگترین عضو مصرف کننده اکسیژن در بدن ما است. هوای استنشاقی آلوده سبب کاهش اکسیژن رسانی به مغز و در نتیجه کاهش کارائی مغز خواهد شد.

به گزارش گروه وبگردی باشگاه خبرنگاران ؛ فرمان تمام حرکات ارادی بدن از مغز صادر می‌شود و تمام احساس‌ها در مغز پردازش می‌شود.

۱- عدم مصرف صبحانه: اشخاصی که صبحانه نمی خورند سطح قندخون پائین تری خواهند داشت، این مسئله منجر به نرسیدن مقدار کافی مواد غذائی به مغز و در نتیجه دژنراسیون (تحلیل بافت) مغز خواهد شد.

۲ – پرخوری:پرخوری سبب سفتی شریانهای مغزی و در نتیجه منجر به کاهش قدرت مغز می شود.

۳ – دخانیات: مصرف دخانیات سبب چروکیدگی متعدد مغز و در نتیجه بیماری آلزایمر می شود .

۴ – مصرف زیاد قند: مصرف زیاد قند می تواند سبب تداخل در جذب پروتئین ها و سایر مواد غذائی و در نتیجه سوء تغذیه شده و سبب اختلال در تکامل مغز شود.

۵ – آلودگی هوا: مغز بزرگترین عضو مصرف کننده اکسیژن در بدن ما است. هوای استنشاقی آلوده سبب کاهش اکسیژن رسانی به مغز و در نتیجه کاهش کارائی مغز خواهد شد.

۶ – کم خوابی: خواب به مغز ما اجازه استراحت می دهد . محرومیت از خواب به مدت طولانی سبب تسریع مرگ سلولهای مغزی می شود .

۷ – پوشاندن سر هنگام خواب: خوابیدن با سر پوشیده سبب افزایش غلظت دی اکسیدکرین و کاهش غلظت اکسیژن شده که می تواند منجر به اثرات مخرب مغزی شود .

۸ – کارکردن سخت فکری در طی بیماری ها: کار فکری زیاد یا مطالعه در هنگام بیماری منجر به کاهش کارائی مغز و افزایش صدمه به مغز می شود .

۹ – فقدان تحریک فکری: تفکر بهترین راه تمرین مغز است . فقدان فعالیت فکری می تواند سبب چروکیدگی مغز شود.

۱۰ – به ندرت صحبت کردن: مکالمه هوشمندانه سبب تسریع کارائی مغز می شود.


باشگاه خبرنگاران
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.