ده فیلم برتر که از جشنواره ی فجر جا ماندند

ممتازنیوز:

seemorgh-129با اعلام اسامی فیلم‌های دو بخش رقابتی جشنواره سی‌ویکم فیلم فجر، نام‌های حذف‌شده یا جا مانده و کنار رفته مختلفی به ذهن می‌آید و شنیده می‌شود. این ده فیلم مهم و مطرحی‌ست که رسانه‌ها پیش از انتشار فهرست نهایی، درباره‌شان حرف می‌زدند و نقل محافل سینمایی شده بودند…..

«چ» ‌ساخته‌‌ ابراهیم حاتمی‌کیا:

کامل‌نشدن مراحل فنی به‌خاطرحجم زیاد و اساسی جلوه‌های ویژه تصویری و صداگذاری فیلم و تمایل کارگردان و گروه تولید برای کنترل کیفیت فیلم در فضایی آرام و بی‌تنش/ غیبت فیلم در جشنواره امسال قطعی‌ست.

«رستاخیز»
ساخته احمدرضا درویش:

شنیده‌ها حاکی‌ست امکان آماده‌کردن فیلم برای نمایش در فجر بود، اما کارگردان و گروه تهیه و تولید علاقه‌ای به حضور و رقابت در این جشنواره را نداشتند/ غیبت فیلم در جشنواره امسال قطعی‌ست.

«آینه شمعدون» ساخته بهرام بهرامیان:

به دلیل توقف فیلم‌برداری به قصد اعمال اصلاحات اساسی روی فیلمنامه، هنوز راش‌های لازم برای تدوین فیلم گرفته نشده است / غیبت فیلم در جشنواره امسال قطعی‌ست.

«آشغال‌های دوست‌داشتنی» ساخته محسن امیریوسفی:

طولانی‌شدن مراحل فنی به دلیل حجم زیاد تروکاژ و جلوه‌های بصری که نقش اساسی در فرم و روایت فیلم دارد/ غیبت فیلم در جشنواره امسال قطعی‌ست.

«زندگی مشترک آقای محمودی و بانو» ساخته روح‌الله حجازی:

فیلم آماده نمایش شد، ولی مشکلات ممیزی جدی و اساسی و مخالفت بعضی از اعضای نظارتی هیات انتخاب با مضمون و داستان فیلم باعث شد از فهرست نهایی کنار برود / احتمال پذیرش فیلم در روزهای آینده وجود دارد.

«پرویز»
ساخته مجید برزگر:

فیلم مدتی قبل آماده بود، اما به رغم داشتن پروانه ساخت و نمایش در جشنواره‌های جهانی از دایره انتخاب‌ها کنار رفت / احتمال پذیرش فیلم در روزهای آینده وجود دارد.

«لرزاننده چربی»
ساخته محمد شیروانی:

فیلم مدتی قبل آماده بود، اما با وجود داشتن پروانه ویدئویی به خاطر مشکلات جدی ممیزی از دایره انتخاب‌ها کنار رفت / غیبت فیلم در جشنواره امسال قطعی‌ست.

«گس» ساخته کیارش اسدی‌زاده:

فیلم مدتی قبل آماده بود، اما به دلیل نداشتن پروانه ساخت و مجوز ویدئویی حتی به‌رغم انجام ممیزی‌های جدی برای تعدیل مشکلات ممیزی، باز هم به فهرست نهایی راه پیدا نکرد / احتمال پذیرش فیلم در روزهای آینده وجود دارد.

«مهمونی کامی»
ساخته علی احمدزاده:

فیلم برای نمایش آماده شد، ولی با وجود پروانه ساخت ویدئویی هم به دلیل اصلاحیه‌های فراوان و مشکل جدی پوشش و مناسبات شخصیت‌ها، پیش از بقیه فیلم‌اولی‌ها کنار گذاشته شد / غیبت فیلم در جشنواره امسال قطعی‌ست.

«این یک رویاست» ساخته محمود غفاری:

فیلم از مدتی قبل آماده نمایش بود، اما با وجود پروانه تولید ویدئویی و به‌رغم انجام اصلاحاتی برای رفع یک مشکل محتوایی، باز هم به فهرست نهایی راه پیدا نکرد / احتمال پذیرش فیلم در روزهای آینده وجود دارد.

+++

علاوه بر این ده عنوان پر حرف و حدیث این روزها، چند فیلم بی‌سروصدای دیگر هم نام‌شان در فهرست‌ نهایی نیست که هنوز دلایل و گمانه‌زنی‌هایش بیرون نیامده است. «عقاب صحرا» ساخته مهرداد خوشبخت (مربوط به وقایع تاریخ اسلام) و «فرزند چهارم» ساخته وحید موسائیان (پروژه برون‌مرزی در آفریقا) دو فیلم فاخر و پرهزینه امسال فارابی در کنار دو فیلم «آسمان زرد کم عمق» ساخته بهرام توکلی و «همه چیز برای فروش» به کارگردانی امیرحسین ثقفی با توجه به فیلم‌های قبلی سازندگانشان از حذف‌های تعجب‌برانگیز امسال است

 

برگرفته از تارنمای سینمای ما


اخبار ایران

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.