دیده بان حقوق بشر آمریکایی:حقوق زندانیان در زندانهای آمریکا نقض می شود

به گزارش ایرنا، ˈاسکارلت کیمˈ کارشناس ˈجامعه حمایت از آزادیهای مدنی آمریکاˈ روز چهارشنبه در گفت و گو با رادیو دولتی ˈصدای روسیهˈ با اشاره به گزارش اخیر این سازمان غیردولتی درباره وضعیت زندانیان در آمریکا، خاطرنشان کرد: در بسیاری موارد زندانیان در آمریکا بدون دلیل موجه در سلول های انفرادی حبس می شوند.

وی با بیان این که برای تهیه گزارش این سازمان درباره وضع زندانهای آمریکا یک سال زمان صرف شد، افزود: اطلاعات این گزارش از منابع آزاد و نیز مکاتبات با بیش از ۱۰۰ زندانی به دست آمده است.

دیده بان حقوق بشر آمریکایی به عنوان نمونه ای از نقض آشکار حقوق زندانیان به حبس حدود ۸ درصد زندانیان در زندانهای نیویورک در سلولهای انفرادی به مدت بیش از ۵ ماه اشاره کرد.

وی افزود: به این نتیجه رسیدیم که در این زندان ها بطور متوسط چهار هزار و ۵۰۰ زندانی نگهداری می شوند که در محدوده کوچکی به وسعت معادل یک بالابر برقی (دو در سه متر) در شرایط غیرانسانی حبس هستند.

ˈکیمˈ گفت: حبس در سلولهای انفرادی فقط باید بخاطر تنبیه زندانی به دلیل رفتار خشن وی صورت گیرد ولی متاسفانه ۹۰ درصد موارد حبس در این شرایط در زندانهای آمریکا به رفتار زندانیان هیچ ارتباطی ندارد.

دیده بان حقوق بشر آمریکایی خاطرنشان کرد: اداره زندانهای آمریکا در سال ۲۰۱۱ حکم حبس ۱۳ هزار و ۵۰۰ نفر در زندانهای انفرادی را صادر کرد.

وی افزود: در برخی موارد زندانیان آمریکایی سالهای متمادی در سلولهای انفرادی بسر می برند و نکته ناخوشایند در این زمینه علت نگهداری زندانی در این شرایط است که ممکن است بخاطر یک مساله جزیی چنین مجازات سنگینی در باره آنها اعمال شود.

کیم گفت: معمولا در این شرایط زندانی به بیماری روانی مبتلا و دچار افسردگی شدید می شود و رفتارش خشن می شود و نتیجه تحقیقات نشان داد که حتی افراد دارای روحیه سالم و پرنشاط ممکن است به این وضعیت گرفتار شوند.

دیده بان حقوق بشر به عدم نظارت کافی اداره زندانهای آمریکا بر مراکز زندان این کشور اشاره و خاطرنشان کرد: این وضعیت منجر به نقض حقوق زندانیان از جمله شرایط نگهداری و رفتار با آنها از سوی زندانبانان می شود.

اروپام/۲۲۴۲**۵۱۸**۱۵۹۷

انتهای پیام /*

International@irna.ir


www.irna.ir
منبع:ایرنا
بازنشر: ممتاز نیوز

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.