رئیس فدراسیون قایقرانی: قایقرانی تعلیق نشد!

مشکلی بین کمیته ملی المپیک و وزارت ورزش وجود ندارد،

رئیس فدراسیون قایقرانی گفت: هیچ مشکلی بین مسئولان کمیته ملی المپیک و وزارت ورزش و جوانان وجود ندارد.

محمد شروین اسبقیان در گفتگو با خبرنگار ورزشی باشگاه خبرنگاران افزود: با توجه به صادر نشدن روادید، کاناپلوئیست های کشورمان از حضور در رقابت های جهانی لهستان بازماندند و ما در نظر داریم این موضوع را بررسی کنیم، همچنین مکاتباتی انجام دادیم اما تاکنون هیچ نامه ای به دستمان نرسیده است.

وی گفت: لغو سفر تیم ملی به مسابقات جهانی لهستان به دلیل بحث تعلیق صحت ندارد چراکه در حاضر فدراسیون قایقرانی تعلیق نشده و همچنین نامه ای در خصوص تعلیق قایقرانی نیز منتشر نشده است.

اسبقیان در خصوص نظر کمیته ملی المپیک در خصوص انتخابات فدراسیون قایقرانی اظهار داشت: مطمئنم که علی آبادی و سایر مسئولان دلسوز ورزش هستند و در طی سال ها فعالیتم در ورزش کشور شناخت کافی نسبت به وی پیدا کردم و مشکلات حاکم با تعامل برطرف خواهد شد.

وی افزود: در نامه کمیته بین المللی المپیک (IOC) آمده است که نباید انتخاباتی در ایران انجام شود اما با تصمیم مسئولان وزارت ورزش مجمع انتخاباتی فدراسیون قایقرانی برگزار شد و با همکاری کمیته ملی المپیک با مسئولان وزارت ورزش هیچ مشکلی پیش نمی آید.

وی تصریح کرد: پیش از این مجمع فدراسیون قایقرانی برگزار شد و فدراسیون جهانی نیز نامه ای مبنی بر اینکه این مجمع غیر قانونی است یا خیر به فدراسیون قایقرانی کشورمان ارسال نکرده است و هیچ مشکلی بین کمیته ملی المپیک و وزارت و جوانان وجود ندارد.

وی یادآور شد: در حال حاضر هدف اصلی فدراسیون حضور در بازی های آسیایی ۲۰۲۴ کره جنوبی است و به دنبال این هستیم که در این رقابت ها تعداد مدال ها را نسبت به دوره گذشته افزایش دهیم و پس از آن نیز حضور موفق در مسابقات المپیک ۲۰۱۶ برزیل برایمان اهمیت دارد.

گفتنی است، چندی پیش با وجود نامه کمیته بین المللی المپیک مبنی بر اینکه ایران با وجود شرایط حاکم حق برگزاری مجمع انتخاباتی را ندارد اما مجمع فدراسیون قایقرانی زیر نظر وزارت ورزش برگزار شد تا عدم حضور ناظران کمیته ملی المپیک در این جلسه مخالفت مسئولان کمیته مبنی بر برگزاری مجمع را تا حدی تأکید کند.

روز گذشته جلسه کمیته ملی المپیک برگزار شد و مسئولان کمیته اعلام کردند به دلیل نامه کمیته بین المللی المپیک (IOC) برگزاری انتخابات غیر قانونی است و به همین دلیل آنها ناظری را به این مجمع اعزام نکردند تا از این طریق مخالفت خود را اعلام کنند.

خاطرنشان می شود: با شرایطی که در حال حاضر ورزش کشور را احاطه کرده است برای بهبود آن باید چشم به آینده دوخت./ق


باشگاه خبرنگاران

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.