راه‌اندازی پایگاه اینترنتی جهت‌یاب و پایش فرکانس در شیراز

۱۸ام بهمن ،

معاون وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات و رییس سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی گفت: ۱۷ پروژه را با ۲۲ میلیارد تومان اعتبار در استان‌های فارس و بوشهر راه‌اندازی می‌شود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا) منطقه فارس، محمدعلی فرقانی ظهر امروز در حاشیه مراسم افتتاح مرکز فرکانس شیراز، به خبرنگاران گفت: این پروژه‌ها شامل سه گروه مسدودکننده فضای فرکانسی، جهت‌یاب فرکانس و پایش و مانیتورینگ است.

او اضافه کرد: در استان‌های فارس و بوشهر شش پروژه جهت‌یاب و هشت پروژه پایش و مانیتورینگ و همچنین مراکز مسدود کننده فضای فرکانسی راه‌اندازی می‌شود.

رییس سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی همچنین استان‌های فارس و بوشهر را از مناطق استراتژیک برای پایش، مانیتورینگ و جهت‌یابی فرکانسی دانست و گفت: پروژه‌های پایگاه اینترنتی جهت‌یابی و پایش فرکانسی اشراف ما را در منطقه بر منابع خدادادی کامل خواهد کرد.

معاون وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات گفت: فرکانس یکی از منابع محدود در کل کشور است که باید مدیریت و متناسب با نیازها به کار بسته شود.

به گزارش ایسنا، مدیرکل سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی اداره‌کل منطقه جنوب کشور نیز گفت: پایگاه اینترنتیی که امروز افتتاح و راه‌اندازی شد، نظارت محتوایی را انجام نمی‌دهد و صرفا نوعی گیرنده فرکانس است.

وحید مختاری فضای فراکانسی را از جمله منابع طبیعی و غیر قابل توسعه برشمرد که لزوما باید خوب مدیریت شود و ایجاد مراکز پایش این امکان را فراهم خواهد کرد.

او با تصریح اینکه مرکز پایش فرکانس شهید صمد عدل‌آسا با هدف نظارت و مدیریت بر فضای فرکانسی جنوب کشور راه‌اندازی شده است، خاطرنشان کرد: جداول ملی فرکانس در همه جهان متداول است و هر کس با استفاده از این جداول فرکانس مورد نیاز خود را در صورت نیاز دریافت می‌کند.

مختاری تصریح کرد: هر شهروند براساس مقررات می‌تواند از پهنای باند برای امور صنعتی، علمی، پزشکی استفاده کند.

این مقام مسئول وظیفه مراکز دریافت‌کننده را هماهنگی برای رعایت تششع استاندارد و جلوگیری از اختلال در شبکه و تاکید کرد: در صورت استفاده غیرمجاز از فرکانس، تداخل در سیستم ایجاد و مشکلات بسیاری ایجاد می‌شود و دستگاه‌های نصب شده در این پایگاه اینترنتی‌ها نظارت بر این امر را عهده دارد خواهند بود.

به گزارش ایسنا، پایگاه اینترنتی پایش مانیتورینگ دوم شیراز، پروژه‌های جهت یاب و مانیتورینگ HF شیراز، جهت یاب بوشهر و یاسوج، مانیتورینگ عسلویه، یاسوج، مرکز دوم پایش فرکانسHF شیراز، تجهیزات خودروی سیار مانیتورینگ که با بیش از ۲۰۰ میلیارد ریال اعتبار طی سه‌سال احداث و آماده بهره‌برداری شد و امروز همزمان راه‌اندازی و افتتاح شد.

انتهای پیام


ایسنا
باز بازنشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.