ساخت قسمت سوم «هابیت» قطعی شد

سینما پرس-گروه سینما/ پس از ساخت سه گانه «ارباب حلقه‌ها»، این بار پیتر جکسون با ساخت سومین قسمت از مجموعه فیلم‌های فانتزی «هابیت»، دومین سه گانه خود را می‌سازد.

به گزارش سینما پرس، مسئولان استودیوهای «نیو لاین»، «ام جی ام» و «برادران وارنر» روز گذشته به صورت رسمی اعلام کردند که پس از بررسی‌ های فراوان و انجام مذاکرات بسیار با پیتر جکسون قصد دارند با ساخت سومین قسمت از مجموعه فیلم های فانتزی «هابیت» (The Hobbit)، این مجموعه آثار را همانند «ارباب حلقه‌ها» (The Lord of the Rings) به یک سه گانه تبدیل کنند.

بنابر گزارش پایگاه اطلاع رسانی هالیوود ریپورتر، منابع نزدیک به خبر سومین قسمت از مجموعه فیلم های فانتزی «هابیت» اظهار کرده اند که آخرین قسمت از این سه گانه در دسامبر سال ۲۰۲۴ میلادی روی پرده سینماهای سراسر جهان می رود.

مسئولان «برادران وارنر» پیش از این اعلام کرده بودند که قسمت های اول و دوم این مجموعه فیلم های دنباله دار فانتزی را به ترتیب در روزهای ۱۴ دسامبر ۲۰۱۲ (۲۴ آذر) پاییز سال جاری و ۱۳ دسامبر ۲۰۲۴ میلادی روی پرده سینماها سراسر جهان می برند.

پیتر جکسون درباره ساخت سومین قسمت از این سه گانه گفت: به تازگی به همراه فران والش و فلیپا بوینز قسمت‌هایی از نسخه نهایی اپیزودهای اول و دوم «هابیت» را تماشا کردیم و از اینکه داستان در این دو قسمت اینقدر خوب به هم متصل شده است بسیار خوشحال شدیم. سپس متوجه شدیم که غنی بودن داستان «هابیت» که به نحوی به قصه «ارباب حلقه‌ها» هم مربوط است، این سئوال را برای ما به وجود آورده که آیا ما می توانیم این داستان را بیشتر تعریف کنیم یا خیر؟ و جواب ما به عنوان یک فیلمساز مثبت است.

پیتر جکسون؛ کارگردان فیلم های سینمایی «هابیت» پیش از این در تاریخ ۱۴ ژوئیه (۲۴ تیر) تابستان سال جاری در جشنواره فیلم کامیک کان به طرفداران این آثار گفته بود که به فکر ساختن سومین قسمت آن ها است، اما در طول این مدت «برادران وارنر»، تهیه کنندگان مالی و نویسندگان این پروژه به دنبال کشف یک استدلال منطقی برای ساخت ادامه این آثار بودند.

بنابر اظهارات منابع نزدیک به این فیلم سینمایی، ساخت قسمت سوم «هابیت» نیازمند فیلمبرداری دوباره است که اگر نتیجه مذاکرات برای تولید این اثر با مسئولان استودیو «برادران وارنر» مثبت باشد، به احتمال خیلی زیاد فیلمبرداری سومین قسمت از این سه گانه تابستان سال آینده در نیوزلند و به مدت ۲ ماه انجام می شود. همچنین ساخت سومین قسمت از این مجموعه فیلم ها نیازمند تمدید قرارداد با بازیگران قسمت های پیشین و امضای قرارداد با بازیگران جدید است.

پیش از این در تاریخ ۱۶ تیر (۶ ژوئیه ۲۰۱۲) پیتر جکسون اعلام کرده بود که پس از ۲۶۶ روز فعالیت در نیوزلند، فیلمبرداری هر ۲ قسمت فیلم های سینمایی «هابیت» به پایان رسیده است.

یان مک کلن در نقش های «گاندالف» و «گری»/ کیت بلانشت در نقش «گالادریل»/ اورلندو بلوم در نقش «لگولاس»/ کریستوف لی در نقش «سارومان»/ هوگو ویوینگ در نقش «الروند»/ الیجا وود در نقش «فرودو» و اندی سرکیس در نقش «گولام» از جمله بازیگرانی هستند که نقش های خود در سه گانه «ارباب حلقه ها» را در مجموعه فیلم های دنباله دار «هابیت» تکرار می کنند.

همچنین ریچارد آرمیتاژ، جد بروفی، آدام برون، جان کالن، استفان فری، رایان گیج، مارک هادلو، پیتر هامبلتون، استفان هانتر، ویلیام کرسر، سیلوستر مک کوی، برت مک کنیز، گراهام مک تاویش، مایک میزراهی، جیمز نسبیت، دین اوگورمن، لی پیس، مایکل پرسبران، کانون استیونس، کن اسکات، جفری توماس و آیدان ترنر نیز دیگر بازیگرانی هستند که در ۲ قسمت «هابیت» جلوی دوربین می روند.

«هابیت» که بر اساس رمانی از جی جی آر تالکین ساخته می شود، داستان بیبلو بگینز (مارتین فریمن) که یک «هابیت» است را به تصویر می کشد. طی این دو قسمت بیبلو بگینز به کوهستانی دور افتاده سفر می کند که در آنجا با همکاری گروهی از «دوارو»ها سعی می کنند تا گنج با ارزش خودشان که توسط اژدهایی به نام «اسماگ» دزدیده شده است را پس بگیرند.

فیلم سینمایی «هابیت» به کارگردانی پیتر جکسون، طی ۲ قسمت و با عناوین «هابیت: سفر غیرمنتظره» (The Hobbit An Unexpected Journey) و «هابیت: آنجا و بازگشت دوباره» (The Hobbit: There and Back Again) به صورت همزمان (Back to Back) و با استفاده از دوربین های ۴۸ فریم در ثانیه فیلمبرداری شده اند.

مسئولان سازنده فیلم های فانتزی «هابیت» پیش از این اعلام کرده بودند که هر ۲ قسمت این فیلم های سینمایی توسط دوربین های فوق حرفه ای «اپیک دیجیتال» و به صورت سه بعدی فیلمبرداری می شوند. دوربین های حرفه ای «اپیک دیجیتال» برجسته ترین محصول شرکت دوربین سازی «رد» (RED) هستند که قابلیت ضبط تصویر با کیفیت ۴۰۹۶ در ۱۳۰۴ پیکسل را دارند.

پیتر جکسون، فران والش و کارولین کانینگهام با همکاری فیلیپا بوینز تهیه کنندگان فیلم های سینمایی «هابیت» هستند.فیلم های سینمایی «کینگ کنگ» (King Kong) و «استخوان‌های دوست‌داشتنی» (The Lovely Bones) دیگر آثار مطرح و پبرجسته ای هستند که پیتر جکسون پیش از این کارگردانی آن ها را برعهده داشته است.

انتهای پیام/ع.م/ن.ف

انتهای خبر / خبرگزاری سینمای ایران/ کد خبر ۳۵۷۰۶


خبرگزاری سینمای ایران

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.