سبقت سهام صنعت فلزات از صنعت بانکداری

سبقت سهام صنعت فلزات از صنعت بانکداری | چاپ |
دوشنبه ۱۳ شهریور ساعت ۱۶:۵۷

بینا- صنعت فلزات اساسی با ارزش بازار ۱۹۴ هزار و ۸۰۱ میلیارد ریالی رتبه نخست ارزش بازار سهام را از صنعت بانکداری گرفت.
به گزارش بینا ، بر اساس آمار منتشره اداره آمار و اطلاعات شرکت بورس، در ابتدای شهریور ماه، صنعت بانک ها، موسسات اعتباری و سایر نهادهای پولی رتبه نخست جدول ارزش بازار سهام را در اختیار داشت که هم اکنون فلزات اساسی با در اختیار داشتن ۱۷٫۴۴ درصد ارزش بازار، در صدر جدول قرار گرفت.
بر این اساس در ششم شهریورماه امسال، گروه فلزات اساسی با ۲۳ شرکت و ۵۴ میلیارد و ۴۵۴ میلیون سهم، ارزش بازاری بالغ بر ۱۹۴ هزار و ۸۰۱ میلیارد ریال دارد.
شرکت های فعال در گروه بانک ها، موسسات اعتباری و سایر نهادهای پولی، با ۱۰ شرکت و ۱۲۶ میلیارد و ۶۷۵ میلیون سهم، ۱۷٫۳۲ درصد از بازار سهام را در اختیار خود گرفته اند و با ارزش بازار ۱۹۳ هزار و ۵۵۵ میلیارد ریالی، در رتبه دوم جدول ارزش بازار قرار گرفته است.
نام صنعت محصولات شیمیایی در پله سوم این رده بندی به ثبت رسیده است. این گروه با ۳۰ شرکت و ۱۹ میلیون و ۹۹ هزار سهم در بورس ۱۲۵ هزار و ۲۸۲ میلیارد ریال از ارزش بازار را به خود اختصاص داده اند. این صنعت ۱۱٫۲۱ درصد بازار را به خود اختصاص داده است.
شرکت های چند رشته ای صنعتی با چهار شرکت و ۳۲ میلیارد و ۴۲۰ میلیون سهم، ارزش بازاری بالغ بر ۱۰۲ هزار و ۴۴۲ میلیارد ریال دارد و ۹٫۱۷ درصد از کل بازار را در اختیار دارد.
بر اساس این گزارش، مخابرات با قرار گرفتن در رده پنجم جدول، ۸٫۹۵ درصد ارزش بازار سهام را به خود اختصاص داده است. این شرکت با ۴۵ میلیارد و ۸۷۴ میلیون سهم دارای ارزش بازار ۱۰۰ هزار و پنح میلیارد ریالی است.
بعد از مخابرات، استخراج کانه های فلزی ۸٫۵۴ درصد بازار را در اختیار گرفتند و در جایگاه ششم ایستاد، ارزش بازار این صنعت ۹۵ هزار و ۳۸۴ میلیارد ریال است.
رتبه هفتم جدول ارزش بازار، به فرآورده های نفتی، کک و سوخت هسته ای تعلق دارد. فرآورده های نفتی، کک و سوخت هسته ای هم اکنون ۵٫۱۷ درصد ارزش بازار را در اختیار دارد. این صنعت ۵۷ هزار و ۸۴۰ میلیارد ریالی، با هفت شرکت و ۲۱ میلیارد و ۶۳۲ میلیون سهم در بورس اوراق بهادار تهران فعال است.
در عین حال، صنعت خودرو و ساخت قطعات با ۳۱ شرکت، ۳۷ میلیارد و ۷۳۸ میلیون سهم و در اختیار داشتن ۳٫۴۵ درصد بازار سرمایه در مقام هشتم ایستاد. ارزش بازار سهام این شرکت ۳۸ هزار و ۵۷۸ میلیارد ریال است.
بعد از آن، صنعت ۳۲ هزار و سه میلیارد ریالی سیمان، آهک و گچ با در اختیار داشتن ۲٫۸۶ درصد ارزش بازار سهام در رتبه نهم قرار گرفت.
جایگاه دهم نیز به سرمایه گذاری ها اختصاص دارد، صنعت سرمایه گذاری ها با ۱۴ شرکت و ۲۴ میلیارد و سه میلیون سهم و ارزش بازار ۲۶ هزار و ۱۰ میلیارد ریالی، ۲٫۳۲ درصد بورس کشور را در اختیار خود دارد.


RSS

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.