سفر دیپلمات‌های ارشد آمریکا به سریلانکا

۰۹ام بهمن ،

گروهی از دیپلمات‌های عالی‌رتبه وزارت امور خارجه آمریکا در جریان سفرشان به کولومبو در مورد تحولات اخیر سریلانکا با اعضای جناح مخالف و دولت این کشور گفت‌وگو کردند.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نقل از خبرگزاری شینهوا، جیمز مور، جین زیمرمن و ویکرام سینگ از مقام‌های عالی‌رتبه وزارت امور خارجه آمریکا در سفر خود به کولومبو با مقام‌های دولت سریلانکا و همچنین بعضی از نمایندگان ائتلاف ملی ببرهای تامیل مذاکره کردند.

هیات عالی‌رتبه مقام‌های وزارت امور خارجه آمریکا با نمایندگان ببرهای تامیل دیدار و دربارهٔ تحولات اخیر در شمال و شرق سریلانکا با آنها گفت‌وگو کردند.

یک نماینده ائتلاف ملی ببرهای تامیل اعلام کرد، مسائل مختلفی از قبیل وضعیت آورگان در سریلانکا و فعالیت شورای حقوق بشر سازمان ملل متحد در این کشور طی این مذاکرات مورد بحث و گفت‌وگو قرار گرفت.

در شرایط کنونی دولت سریلانکا با انتقادهای بسیاری مبنی بر شکست در مقابله با شورشیان مواجه است. ارتش سریلانکا در مه سال ۲۰۰۹ پس از ۳۰ سال جنگ داخلی اعلام کرد که شبه‌نظامیان موسوم به ببرهای تامیل را شکست داده است اما در حال حاضر درگیری‌ها در این کشور در مواردی قابل ملاحظه است.

این دیپلمات‌های آمریکایی قرار است پس از سریلاتکا به مالدیو بروند و با مقام‌ها و اعضای دولت این کشور دیدار کنند. راهکارها برای ارتقای وضعیت دموکراسی در مالدیو، بهبود حکمرانی قانون و توجه به عزم و اراده‌ی مالدیوی‌ها از جمله مسائلی است که در این دیدار مورد بحث و بررسی قرار خواهد گرفت.

انتهای پیام


ایسنا
باز بازنشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.