سقوط بشار اسد، بزرگترین عقب نشینی ایران در ۲۵ سال اخیر/ استفاده از اهرم «بشار اسد» برای فشار به ایران

۱۰م دیماه ،

” واشنگتن پست” با انتشار یافتن مقاله ای به قلم ” جیم هوگلند ” به دولتمردان آمریکا پیشنهاد کرد با افزایش فشارها بر دولت اسد و تضعیف هرچه بیشتر او و به خطر انداختن منافع ایران در سوریه از این حربه برای باج خواهی هسته ای از ایران استفاده کنند.

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

روزنامه آمریکایی ” بوستون هرالد” در مطلبی ضمن پیش بینی سقوط دولت سوریه، این اتفاق را برای آمریکا بسیار مهم دانست.

به گزارش سرویس بین الملل “انتخاب” ؛ به نوشته این روزنامه، سقوط بشاراز نظر استراتژیکی برای آمریکا مهم است همانطورکه ژنرال جیمز ماتیس فرمانده نیروهای مرکزی آمریکا در گزارشی به کنگره گفته بود سقوط بشار اسد بزرگترین عقب نشینی ایران در ۲۵ سال قبل خواهد بود.

استفاده از اهرم «بشار اسد» برای فشار به ایران

یک روزنامه آمریکایی، به دولت آمریکا پیشنهادی در مورد “باج خواهی هسته ای” ارائه کرد.

به گزارش سرویس بین الملل “انتخاب” ؛ ” واشنگتن پست” با انتشار یافتن مقاله ای به قلم ” جیم هوگلند ” به دولتمردان آمریکا پیشنهاد کرد با افزایش فشارها بر دولت اسد و تضعیف هرچه بیشتر او و به خطر انداختن منافع ایران در سوریه از این حربه برای باج خواهی هسته ای از ایران استفاده کنند.

این روزنامه  با اشاره به اظهارات ” لوینی” سفیر سابق فرانسه در آمریکا اشاره کرده و به نقل از وی می نویسد: تا به حال هرچه به ایران با تحریم و تهدید فشار آوردیم تا برنامه هسته ایش را متوقف کند فایده ای نداشته است  و ایران به جای تسلیم شدن سرعت فعالیت های هسته ایش را افزایش داد.

سفیر سابق فرانسه در آمریکا اعتقاد دارد که واشنگتن باید از رهبری ایران به عنوان فرد تصمیم گیرنده در پرونده هسته ای بخواهد که با غنی سازی ۵ درصدی اورانیوم موافقت کرده و بخش اعظمی از اورانیوم های غنی سازی شده ذخیره را هم به خارج از کشور منتقل کند. در غیراینصورت امریکا می تواند با در دست داشتن همراهی متحدان بین المللی خود به فکر تخریب تاسیسات هسته ای ایران در سال ۲۰۲۴ باشد!

وی به دولت مردان آمریکا پیشنهاد کرد اکنون که تنها چند ماهی مانده تا فعالیت هسته ای ایران به نقطعه ای برسد که دیگر غیرقابل برگشت شود اوباما باید از اهرم فشار سوریه علیه ایران استفاده کند.


خبرگزاری انتخاب |
باز بازنشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.