شعر آئینی غریب است/ درخواست از لاریجانی برای نجات هنر قم

به گزارش خبرنگار مهر، محمدعلی مجاهدی شامگاه یکشنبه در دیدار هنرمندان استان با رئیس مجلس شورای اسلامی اظهار داشت: ای کاش استانداران و مدیران کل فرهنگی که برای قم انتخاب می‌شوند گزینش می‌شدند تا وقتی در قم حضور پیدا می‌کردند انسان بتواند وقار و خضوع و خشوع آنها را احساس می کرد.

وی با ابراز تاسف از عدم حمایت کافی از هنرمندان اظهار داشت: استاندار سابق قم خدمات زیادی به قم کرد ولی من از ایشان گلایه مند بودم و در یک جلسه عمومی از ایشان خواستم نحوه هزینه اعتبارات فرهنگی را تشریح کند.

مجاهدی افزود: به گفته استاندار سابق قم حدود ۳ میلیارد و ۳۰۰ میلیون تومان به هیئت‌های مذهبی استان کمک شد ولی حتی یک ریال به شعر آئینی کمک نشده است.

پدر شعر آئینی کشور گفت: انسان احساس می‌کند در وطن خودش غریب است و این غربت گریبانگیر همه را آزار می‌دهد. ما در این غربت هر چه گفتیم هیچ پاسخ مثبتی دریافت نکردیم.

هنر قم را نجات دهید

مجاهدی خطاب به رئیس مجلس شورای اسلامی گفت: امیدوارم شما هنر قم را نجات دهید.

وی در ادامه به قدمت شعر آئینی اشاره کرد افزود: شعر و ادب آئینی در قم طبق مستندات مکتوب تاریخی سابقه‌ای ۱۱۰۰ ساله دارد و شاید هیچ هنری به اندازه شعر و ادب از این قدمت برخوردار نباشد.

وی ادامه داد: چهره‌های بسیار بزرگی از این سرزمین برخاستند و این حاکی از پنانسیل و ظرفیت استان قم است که از دیرباز محل پرورش استعدادهای شگر هنری، ادبی، فرهنگی و علمی بوده و چهره‌های تاثیرگذاری به جامعه علمی کشور تحویل داده است.

پدر شعر آئینی گفت: در زمان معاصر هم شعرای جوان قم به خاطر تلاش بی‌وقفه‌ای که در آفرینش آثار ارزشی و شعر آئینی دارند توانستند قسمتی از خلائی که در پیشینه شعر آئینی ما به لحاظ حضور مفاهیم بلند عرفانی و حکمی وجود دارد پر کنند و شاهد آن برگزاری کنگره شعر و داستان حوزه هنری تهران است که هنرمندان قم توانستند ۶ عنوان ممتاز این کنگره را کسب کنند.

به گفته رئیس کانون شاعران و مداحان استان قم هیچ استانی نتوانست و نخواهد توانست این ظرفیت ادبی و هنری را داشته باشد.

مجاهدی قم را شهر علم و دین دانست و گفت: حضور عالمان بزرگ در این شهر تاثیر بسزایی در پرورش استعدادهای ذاتی هنرمندان داشته است. 


MehrNews Rss Feed

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.