طلا به بانک مرکزی سوئیس ضربه زد

گردآوری توسط گروه اقتصاد ممتاز نیوز

بینا: بانک مرکزی سوییس اعلام کرد در پی کاهش چشمگیر قیمت جهانی طلا در نه ماه اول ۲۰۲۴ میلادی متحمل زیان و ضرر چندین میلیارد فرانکی شده است.

به گزارش پایگاه اینترنتی طلا به نقل از خبرگزاری فرانسه، قیمت جهانی طلا پس از رشد متوالی در ۱۲ سال قبل از ابتدای امسال تاکنون حدود ۲۰ درصد کاهش داشته و این مساله زیان و ضرر سنگینی را به بانک های مرکزی جهان و صندوق های سرمایه گذاری وارد کرده است.
بر اساس این گزارش بانک مرکزی سوییس افزود، از ژانویه تا سپتامبر ۲۰۲۴ میلادی کاهش قیمت طلا سبب شده تا این بانک متحمل زیان و ضرر سنگینی بالغ بر ۶٫۴ میلیارد فرانک شود.بانک مرکزی سوییس در شش ماه اول امسال نیز اعلام کرده بود که کاهش قیمت طلا سبب زیان و ضرر ۷٫۳ میلیارد فرانکی این بانک شده است.

بانک مرکزی سوییس در این گزارش اشاره ای به رقم دقیق میزان ذخایر طلای خود نکرده است. قیمت هر کیلوگرم طلا تا پایان سپتامبر به کمتر از ۳۸٫۵۶ فرانک رسیده در حالی که این رقم در مدت مشابه سال قبل بیش از ۴۸٫۸۲ فرانک بوده است.

صندوق های سرمایه گذاری بزرگ جهان نیز از ابتدای امسال تاکنون در پی کاهش شدید قیمت طلا متحمل زیان و ضرر ۶۰ میلیارد دلاری شده اند


شبکه اطلاع رسانی بانک و بیمه

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.