عربستان خبر توقف پذیرش حجاج سوری را تکذیب کرد

به دنبال انتشار اخباری مبنی بر عدم موافقت عربستان با رفتن زائران سوری به مکه، وزارت حج عربستان این اخبار را رد کرده و آنها را “نادرست” اعلام کرد.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نقل از خبرگزاری رویترز، وزارت حج عربستان اظهارات مقام‌های سوری مبنی بر توقف اعزام حجاج سوری به عربستان به دلیل کارشکنی مسئولان ریاض را تکذیب کرد.

وزارت حج عربستان اعلام کرد، اقدامات لازم را برای آنکه سوری‌ها بتوانند مانند دیگر حجاج مناسک حج را ادا کنند، انجام می‌دهد.

پیشتر خبرگزاری رسمی سوریه (سانا) اعلام کرده بود: با وجود آنکه کمیته عالی حج تمام اقدامات لازم را برای برگزاری موسم حج توسط سوری‌ها در سال جاری انجام داده است، اما وزارت حج عربستان با درخواست سوریه موافقت نکرده و موسم حج در سال جاری میلادی برای سوری‌های برگزار نمی‌شود.

عربستان تلاش‌های کشورهای عربی برای برکناری بشار اسد، رئیس‌جمهوری سوریه و انتقال قدرت در این کشور را راهبری و مخالفان سوری را علیه دولت با مال و سلاح کمک می‌کند.

این درحالی است که در بیانیه وزارت حج عربستان مشخص نشده که هماهنگی در خصوص تعداد حجاج سوری در سال جاری با دولت سوریه صورت می‌گیرد یا با مخالفان.

انتهای پیام


ایسنا

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.