عملیات اجرایی پارک موزه دفاع مقدس در قم کلید خورد

به گزارش خبرنگار مهر، رئیس بنیاد حفظ آثار و نشر ارزشهای دفاع مقدس قم شامگاه چهارشنبه در مراسم آغاز عملیات اجرایی پارک موزه دفاع مقدس قم در سخنانی با بیان اینکه حفظ دستاوردهای انقلاب اسلامی و پاسداری از ارزشهای به جای مانده از دوران پر افتخار دفاع مقدس وظیفه همه آحاد ملت است اضافه کرد: حماسه ۸ سال دفاع مقدس با زوایای بسیار گوناگون باید از ابعاد مختلف مورد توجه قرار گیرد و با ترسیم جلوه هایی از آن با ایده‌هایی نو و جذاب در طرح و قالب‌های ادبی، هنری، فرهنگی و … برای نسل های امروز و فردا بازگو شود.

مهدی کربلایی ادامه داد: پارک موزه دفاع مقدس بهترین مکانی است که می توان با شیوه‌های نوین و هنری حضور و تأثیر قشرهای مختلف و سازمان‌ها و نهادهای رزم دفاع مقدس را به صورت مستند و مصور در معرض دید و قضاوت همگان قرار داد.

وی با بیان اینکه احداث پارک موزه دفاع مقدس در مرکز کشور و استانها از وظایف و دغدغه های بنیاد حفظ آثار  نشر ارزشهای دفاع مقدس است اظهار داشت: راه اندازی این پارک موزه‌ها در ۳۰ استان در دستور کار قرار دارد که آخرین آن در همدان راه اندازی شد و عملیات اجرایی آن در قم نیز امروز آغاز می شود.

رئیس بنیاد حفظ آثار و نشر ارزشهای دفاع مقدس اضافه کرد: از ۶ سال قبل ساخت پارک موزه در قم نیز با تشکیل شورایی ایده پردازی شد و در نهایت در مساحت پنج هکتار در پارک خضر نبی که به مساحت ۱۳۰ هکتار است در حد فاصل بلوار شهید آوینی و شهید مغنیه ساخته خواهد شد.

وی با اشاره به اهداف ساخت این پارک موزه بیان داشت: آشنایی با تاریخ و جلوه‌های ایثار در ۸ سال دفاع مقدس و تبیین نقش قم در دفاع مقدس از جمله اهداف احداث است و می‌تواند به قطب فرهنگی و گردشگری در استان تبدیل شود.

کربلایی با اشاره به اعتبارات این پروژه تصریح کرد: ۴۰ میلیارد ریال از بودجه این پروژه از اعتبارات سفر رهبر معظم انقلاب به قم تامین شده است همچنین ۳۰ میلیارد ریال دیگر نیز از طریق کمیسیون ماده ۳ به این پروژه اختصاص یافته است.

وی با اشاره به ساخت ۷ هزار متر مربع بنا در موزه شامل نمازخانه، گالری، آمفی تئاتر، کتابخانه تخصصی و … تصریح کرد: تاکنون حدود ۱۰۰ هزار سند دفاع مقدس برای نگهداری در این موزه جمع آوری شده است که ۳۰ هزار عدد آن در سال قبل جمع آوری شد و اسناد زیادی نیز در ادارات و منازل استان وجود دارد.


MehrNews Rss Feed

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.