فعالیت دانشگاه‌های آمریکا تحت‌الشعاع طوفان «سندی»

به گزارش تفسیری ممتازنیوز به نقل از خبر گزاری ایسنا در تاریخ یکشنبه ۱۴ آبان۹۱،

14-11.jpeg

با تغییر مسیر طوفان سندی به سمت سواحل شرقی و کاهش قدرت تخریب آن، بسیاری از دانشجویان که در شهر نیویورک و نواحی اطراف آن گیر افتاده‌اند در انتظار رسیدن کمک‌ها می باشند. اما با وجود کشته شدن بیش از ۱۰۰ تن و قطع برق میلیون‌ها نفر، عملیات امدادرسانی چندان آسان به نظر نمی‌رسد.

به گزارش تفسیری سرویس «دانشگاهی» خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، تقریبا همهی دانشگاه‌های ایالت‌های ساحلی اقیانوس اطلس در امریکا بر اثر طوفان سهمگین سندی تعطیل شده‌اند و انتظار می‌رود تا انتهای هفته بازگشایی نشوند.

به گزارش تفسیری ایسنا به نقل از پایگاه اینترنتی یونیورسیتی دیلی نیوز، طوفان سهمگین سندی زندگی همه ساکنین ایالت‌های ساحلی را کاملا مختل نموده است.

به گزارش تفسیری خبرنگار سی ان ان، پیش‌بینی می‌شود حدود ۱٫۲ میلیون دانشجو به نوعی تحت تاثیر این طوفان قرار گرفته‌اند. همچنین همهی پروازها لغو شده، اداره بورس نیویورک تعطیل شده و هیچ مدرسه و دانشگاهی فعال نمی باشند.

بر پایه این گزارش تفسیری، دانشگاه‌های “مارکت” و “آلیومنا” از بی‌برقی رنج می‌برند. روزنامه دانشجویی “مارکت تریبون” گزارش تفسیری می‌دهد: میزان خرابی‌ها به شدت نیویورک و نیوجرسی نبوده، با این حال ممکن است تغییرات جوی برای دانشجویانی که قصد بازگشت به “سیلواکی” را دارند، دچار مشکل نماید.

همچنین دانشگاه هاروارد که بارها مخالفت خود را نسبت به تعطیلی دانشگاه به مناسبت‌های مختلف حتی وضعیت بد جوی اعلام می‌کرد، برای اولین بار پس از طوفان شدید سال ۱۹۷۸ ، کلاس‌های خود را لغو نمود.

بر پایه گزارش تفسیری نشریه “هافینگتون پست” بسیاری از موسسات و مراکز آموزشی، با اتخاذ سیاست “پیشگیری” واحدهای آموزشی خود را از پیش تعطیل نمودند.

دانشگاه‌های ویرجینا، جرج تاون، سیرایکوز، نیویورک و دانشگاه‌های ایالت پنسیلوانیا که کلاس‌های روزهای دوشنبه و سه‌شنبه قبل خود را تعطیل نمودند.

شایان ذکر است دانشگاه‌های مریلند و ویرجینا نیز مانند دانشگاه‌های نیوجرسی تعطیل خواهند بود. ضمنا همه دانشگاه‌های نیویورک، دانشگاه‌های کلمبیا و دانشگاه نیویورک، کلاس‌های روز دوشنبه و سه‌شنبه خواد را لغو نمودند.

بسیاری از داوطلبان سازمان جهانی صلیب سرخ به همراه گروهی از سازمان‌های غیرانتفاعی در حال کمک‌رسانی به ایالت‌های سواحل غربی اقیانوس اطلس می باشند و انتظار می‌رود چند هفته وقت لازم باشد تا زندگی در این ایالت‌های آسیب دیده به حالت عادی خود بازگردد.

انتهای پیام


ایسنا

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.