ماجراجویی علیه ایران عواقب جدی را برای منطقه و فراتر از آن دارد

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از پرس تی وی، “دیلما روسف” در یک سخنرانی در سومین نشست کشورهای آمریکای جنوبی و کشورهای عربی (ASPA) در لیما پایتخت پرو ضمن مخالفت با ماجراجویی علیه تاسیسات هسته ای ایران هشدار داد که این اقدام عواقب جدی در منطقه را به همراه دارد.

وی تاکید کرد: حمله نظامی به تاسیسات هسته ای ایران می تواند تبعات بسیار بدی را برای منطقه و فراتر از آن داشته باشد.

روسف در ادامه با اشاره ضمنی به اقدامات خصمانه صهیونیست ها علیه برنامه صلح آمیز هسته ای ایران نگرانی خود را درباره افزایش فشارهایی که در حمایت از مداخله نظامی علیه برنامه هسته ای کشورمان وجود دارد، ابراز کرد.

رئیس جمهوری برزیل که پیشتر حمله یکجانبه به ایران را برخلاف منشور سازمان ملل متحد عنوان کرده بود، پس از دیدار با “دیوید کامرون” نخست وزیر انگلیس گفت: بسیار نگران حمایت ها از ماجراجویی علیه ایران هستم.

پرس تی وی در ادامه به اتهامات وارده علیه برنامه هسته ای ایران از سوی آمریکا، اسرائیل و متحدان آن و تهدیدات صهیونیست ها علیه این برنامه صلح آمیز اشاره می کند.

این تهدیدها درحالیست که ایران ادعاها علیه خود را رد کرده و تاکید دارد که یکی از اعضای آژانس بین المللی انرژی اتمی و معاهده منع گتسرش سلاح های اتمی بوده و حق استفاده از انرژی صلح آمیز هسته ای را دارد.


MehrNews Rss Feed

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.