ماجرای تایید صلاحیت احمدی نژاد برای شهرداری

۱۰اردیبهشت،

حجت الاسلام یونسی وزیر اطلاعات دولت خاتمی می گوید: باهنر زمانی که من وزیر اطلاعات بودم، مکرر برای حمایت از احمدی‌نژاد جهت شهردار شدن کمک می‌خواست.

بخشی از متن گفت و گوی یونسی با «شرق» در پی می آید:

* درست است که حزبی احمدی نژاد را کاندیدا نکرد اما همه جریان‌های راست به او کمک کردند. وقتی ایشان می‌خواست شهردار شود مکرر مورد حمایت قرار گرفت. آقای باهنر که از چهره‌های معروف جناج راست است زمانی که من وزیر اطلاعات بودم، مکرر برای حمایت از احمدی‌نژاد جهت شهردار شدن کمک می‌خواست.

* برای شهردار شدن ایشان نیاز به تایید وزارت اطلاعات داشت که وزارت اطلاعات نمی‌توانست این کار را بکند.

* وارد جزییات نمی‌شوم. این بحث‌ها گفته شده است. آقای باهنر سه‌بار علیه من مصاحبه کرد و یک‌بار گفت که در وزارت اطلاعات را باید گل گرفت که آقای احمدی‌نژاد را برای شهردار شدن تایید نمی‌کند در حالی که ما ایشان را برای ریاست‌جمهوری در نظر گرفته‌ایم. چطور است که وزارت اطلاعات ایشان را تایید نمی‌کند؟

* یک هفته‌ای طول کشید. وزارت کشور صلاحیت ایشان را تایید کرد اما ما چیزی مثبت یا منفی علیه ایشان ندادیم.

* ما هیچ اظهارنظری نکردیم. وقتی به‌طور معمول جوابی صادر نشود، حکم صادر می‌شود که همین اتفاق هم افتاد و وزارت کشور صادر کرد.

آیا می‌توان گفت که تصدی ایشان بر شهرداری کشور با توجه به اینکه وزارت اطلاعات پاسخ نداده، شبهه‌دار بوده است؟

نخیر. قانونی بوده است. چون ما مخالفت نکردیم و قضیه را در حقیقت مسکوت گذاشتیم. غیر از آقای باهنر بسیار‌های دیگر از سران اصولگرا که الان با آقای احمدی‌نژاد شدیدا درگیری دارند تماس گرفتند و خواستار تایید صلاحیت ایشان شدند بسیار‌ها که الان به صورت غیرمعمول به او حمله می‌کنند و همه آن روش‌هایی که اصولگرایان و در راس آنها آقای احمدی‌نژاد علیه رقبایشان به‌کار می‌برد الان همه آن روش‌ها علیه خود آقای احمدی‌نژاد به‌کار می‌رود.


نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.