محبوب‌ترین تبلت‌های بازار کامپیوتر

گرد آوری توسط گروه فن آوری اطلاعات پایگاه اینترنتی خبری ممتاز نیوز

اگرچه اپل محبوب‌ترین برند در بازار تبلت به حساب می‌آید، اما قیمت گران تبلت‌های این برند مانع از پرفروش بودن آن در بازار داخلی شده است.
 
طی ماه‌های قبل اگر چه کاهش قیمت‌ها در بازار کالاهای کامپیوتری به رشد تقاضا برای بعضی از کالاها نظیر تبلت، به ویژه مدل‌های میان قیمت و گران‌قیمت منجر شده است، اما فعالان بازار معتقدند بازار گنجایش بیشتری از لحاظ تقاضا داشته و به همین سبب به روزهای پررونق تر طی ماه‌های آینده امید بسته‌اند.
به گفته فعالان بازار بنا به دلایلی چون انتظار خریداران برای کاهش بیشتر قیمت‌ها و همچنین انتظار گروهی برای ورود تازهترین‌های بازار، گروهی همچنان از خرید اجتناب می‌کنند و به همین سبب کسبه و فعالان بازار به رونق بیشتر بازار در روزهای آینده امیدوارند.
همچنین به نقل از فعالان بازار، با توجه به موضوع کاهش قیمت‌ها در بازار شاهد هستیم که تقاضا برای محصولات میان قیمت و گران‌قیمت که تا همین دو ماه قبل بسیار کم بود اینک افزایش یافته است. 
به گفته احمدیان، یکی از فعالان بازار کامپیوتر، اگرچه برندهای نا آشنا و ارزان در بازار به وفور موجودند، اما این گران قیمت‌ها می باشند که همچنان محبوبیت خاصی دارند. 
همین موضوع منجر به ایجاد تمایز بین پرفروش و محبوب‌ها در بازار تبلت می‌شود.
به گفته این فعال بازار، در مورد تبلت باید بگوییم که برند اپل محبوب‌ترین در بازار است. ولی سهم فروش این برند در بازار در حد برندهای ارزان قیمت نیست.
این درحالی‌است که یک فروشنده دیگر به «دنیای‌اقتصاد» اعلام کرد، برندهای اپل، سامسونگ و ایسوس سهم بزرگی از محبوبیت بازار تبلت را به خود اختصاص داده‌اند و سایر برندها نظیر لنوو، سونی و… در رده‌های پایین تر محبوبیت قرار گرفته‌اند.
به گفته این فعال بازار، ایسوس هم با عرضه پوفون‌هایش توانسته است توجه‌ها را به خود جلب کند و این‌طور که پیدااست باید در بازار تبلت منتظر تغییرات بسیاری از لحاظ رده بندی برندها و میزان محبوبیت و سطح فروش باشیم.
 
 
بر اساس گزارش  باشگاه فعالان آی سی تی در مورد سهم محبوبیت برندها در بازار تبلت نیز مشخص شده است که در بازار تبلت، گلکسی‌های سامسونگ با کسب ۳۵ درصد از محبوبیت بازار در رتبه اول محبوبیت بازار تبلت ایستاده اند. این در حالی‌است که سهم محبوبیت تبلت‌های این برند در مرداد ماه سال ۹۱ حدود ۸/۲۷ درصد بوده است.
آی پد اپل هم با کسب سهم محبوبیت ۲/۲۵ درصد در رتبه دوم محبوب‌های بازار تبلت ایستاده است. این درحالی است که سهم محبوبیت تبلت‌های این برند در مرداد ماه سال قبل در حدود ۳/۳۰ درصد  بوده است. به نقل از فعالان بازار و کارشناسان مقایسه این اعداد و ارقام نشان‌‌دهنده کاهش سهم محبوبیت آی پد‌های اپل در بازار داخلی است که سبب اصلی رشد قیمت این کالا در بازار است.
برند asus نیز پس از این دو برند در رتبه سوم محبوب‌های بازار تبلت‌های گران قیمت ایستاده است. سهم محبوبیت تبلت‌های این برند ۲/۲۴ درصد اعلام شده که در مقایسه با مرداد سال قبل که میزان محبوبیت تبلت‌های این خانواده حدود ۱۷درصد بوده رشد قابل توجهی داشته است.
کارشناسان می‌گویند: مطالعه و برسی رقم رشد محبوبیت تبلت‌های این برند نشان‌دهنده این است که محصولات این برند رشد خوبی از لحاظ محبوبیت و تقاضا داشته‌اند. چرا که محبوبیت تبلت‌های این برند هم از لحاظ محبوبیت و هم از لحاظ تقاضا در رتبه‌های اول تا سوم بازار قرار دارند. لنوو نیز چهارمین برند محبوب در بازار تبلت‌های گران قیمت معرفی شده است که سهم محبوبیت تبلت هایش در بازار ۷/۹ درصد است. سهم محبوبیت تبلت‌های این برند در مرداد ماه قبل در حدود ۲ درصد گزارش شده است که بررسی این آمار گویای این امر است این برند هم رشد خوبی از لحاظ محبوبیت و میزان تقاضا داشته است.
به گفته کارشناسان و فعالان بازار، یکی از دلایل رشد سهم محبوبیت تبلت‌های برندهایی نظیر سامسونگ، لنوو و ایسوس رشد تنوع مدل‌های گوناگون این تبلت‌ها و همچنین آشنایی هر چه بیشتر کاربران با تبلت‌ها و از سوی دیگر افزایش قابلیت‌های کاربردی این کالاها است. 
همچنین بعضی از این برندها نظیر لنوو روی عرضه نمونه‌های میان قیمت با میانگین قیمت ۷۰۰ هزار تا یک میلیون تومان اقدام کرده‌اند که چنین اقدامی به رشد تقاضا برای محصولات این برندها در بازار منجر شده است.

ایستنا
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.