مستندسازی وزیر برای عدم پاسخگویی به مجلس

وزیر اقتصاد و امور دارایی کشور که به تایید گفته های خودش قرار بود امروز در خصوص مسائل ارزی کشور و موضع دولت در این حوزه توضیحات مفصلی ارائه دهد، در جلسه صحن علنی مجلس مستندات محکمی ارائه کرد تا به نمایندگان مردم بقبولاند که پاسخگوی امور ارزی کشور نیست.

به گزارش اقتصاد آنلاین، وزیر اقتصاد و امور دارایی با تاکید بر این که براساس ماده ۱۰ و ۱۱ قانون پولی و بانکی کشور مدیریت امور ارزی و پولی در اختیار بانک مرکزی است، گفت: براساس قانون من مسئول پاسخگویی به امور ارزی نیستم از این رو اگر پاسخی داده شود به طور حتم حق دستگاه‌های دیگر ضایع می‌شود.
سیدشمس‌الدین حسینی در نشست علنی امروز (یکشنبه ۲۶ شهریور) مجلس شورای اسلامی در پاسخ به سوال الیاس نادران درباره مشکلات و تلاطمات بازار ارز گفت: من در اینجا باید از هیات رئیسه به علت اختصاص فرصت مناسب در نشست قبلی و ایجاد جلسه غیرعلنی برای بررسی موضوعات اقتصادی کشور تشکر کنم.
وزیر اقتصاد و امور دارایی با اشاره به سوال الیاس نادران درباره مشکلات بازار ارز افزود: من درباره سوال آقای نادران کتبا به رئیس مجلس نامه نوشته و حضورا در کمیسیون‌های تخصصی با نمایندگان به بحث پرداخته‌ایم از این رو موضوع من صریح و روشن است زیرا بنده و یا هر وزیر دیگری باید در چارچوب مسئولیت‌های قانونی خود تلاش کند و پاسخگو باشد.
وی ادامه داد: بعد از اجرای دو برنامه توسعه کشور، مسئولیت وزیر اقتصاد در بانک مرکزی طبیعتا در حوزه پول، اعتبار و ارز مانند عضوهای دیگر تغییر کرده است.
بر اساس گزارش خانه ملت، این مسئول دولتی با تاکید بر این که براساس ماده ۱۰ و ۱۱ قانون پولی و بانکی کشور مدیریت امور ارزی و پولی در اختیار بانک مرکزی است، تصریح کرد: براساس قانون من مسئول پاسخگویی به امور ارزی نیستم از این رو اگر پاسخی داده شود به طور حتم حق دستگاه‌های دیگر ضایع می‌شود.
حسینی با اعلام این که پاسخگویی به جزئیات تزریق ارز در اختیار مسئولان دیگر است، افزود: به طور حتم اگر سوال نمایندگان درباره بودجه بود وزیر اقتصاد باید پاسخگو می‌شد اما هم‌اکنون من مسئول پاسخگویی پیرامون موضوع ارز نیستم.
وی ادامه داد: در برخی از موارد مشاهده شده است که مسئولان در موارد دیگر دخالت کردند  که این موضوع موجب شده برخی از افراد اعلام کنند که دخالت شما سلب اختیارات دیگران به ویژه بانک مرکزی بوده است.
وزیر اقتصاد و امور دارایی با اعلام این که بنده تنها در امور اقتصادی می‌توانم پاسخگو باشم، افزود: براساس قانون پولی و بانکی و ماده ۱۹۳ آیین‌نامه داخلی مجلس بنده از پاسخگویی به سوال آقای نادران معذور هستم.


پایگاه خبری تحلیلی اقتصاد آنلاین

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.