مصرف بی رویه داروهای مسکن و کاهش شنوایی

سلامت > آموزش– تحقیقات اخیر پزشکان بیمارستانˈبی دبیلو اچˈ(BWH )نشان می‌دهد که مصرف بی رویه داروهای مسکن باعث کاهش شنوایی می‌شود

به گزارش ایرنا، افرادی که به محض احساس درد در ناحیه سر، گردن و سایر نقاط بدن به داروهای مسکن روی می‌آورند در معرض خطر کاهش شنوایی قرار دارند.

این خبر بیشتر خطاب به زنانی است که در هفته بیش از دو روز از داروهای ˈایبوپروفنˈ و ˈاستامینوفنˈ استفاده می‌کنند.

جالب است بدانید که خطر کاهش شنوایی پس از مصرف بی رویه داروهای مسکن، زنان پایین‌تر از پنجاه سال را بیشتر تهدید می‌کند.

پزشکان بر این باورند که علت اصلی کاهش شنوایی در این مورد، کاهش جریان خون در بخش حلزونی گوش و مختل شدن عملکرد آن است.

پزشکان به افراد توصیه می‌کنند که به محض احساس درد، سراغ داروهای مسکن نروند و کمی صبر کنند و درصورتی که درد آنها شدیدتر شد از دم کرده گیاهان دارویی آرام بخش برای کاهش درد استفاده کنند.

تاکنون ارتباطی بین کاهش شنوایی و مصرف آسپرین دیده نشده است.


RSS

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید *

بستن تبلیغ