معرفی نسل جدید بانکداری همراه امن و سامانه رمز یکبار مصرف ایرانسل

معرفی نسل جدید بانکداری همراه امن و سامانه رمز یکبار مصرف ایرانسل

 
ایرانسل به معرفی دو خدمت جدید بانکداری همراه امن و سامانه رمز یکبار مصرف (OTP) در بیست و سومین همایش بانکداری اسلامی پرداخت.

به گزارش ایسنا، در این خدمت یکی از مهمترین موانع بانکداری همراه که همان نیاز به ثبت نام اولیه بر روی وب است حذف شده چراکه به جهت ارتقای امنیت، مشترکین می توانند بدون نیاز به هیچ گونه دسترسی به وب، تمامی اطلاعات حساب خود را از طریق تلفن همراه منتقل کرده و در کمتر از یکدقیقه به جمع کاربران خدمات بانکداری همراه بپیوندند.

استفاده آسان‌تر با توجه به ذخیره اطلاعات کارتهای بانکی برروی فضای امن سیم کارت، اختصاص کلید رمزنگاری خاص به هر بانک، عدم نیاز به وب برای ثبت نام اولیه کاربران، امنیت بالا، امکان ارائه خدمات بانکی نظیر انتقال وجه پایا و ساتنا و به روزرسانی برنامه کاربردی سیم‌کارت از راه دور مبتنی بر (OTA) از جمله مزایای بانکداری همراه امن به شمار می‌روند.

سامانه رمز یکبار مصرف (OTP) که مبتنی بر ارائه خدمات پیشرفته بانکی به بانکها و مشترکین ایرانسل بر پایه سیم‌کارت است، یکی دیگر از خدمات نوین ایرانسل به شمار می‌رود که در بیست و سومین همایش بانکداری اسلامی عرضه شد.

با استفاده از این سامانه، مشتریان بانکها می‌توانند بدون نیاز به خرید سخت‌افزار مورد نیاز برای استفاده از رمز یک بار مصرف سیم کارت خود را به این سامانه مجهز کنند و از خدمات بانکی که نیازمند استفاده از امنیت بالا است بهره‌مند شوند.

بدین ترتیب کاربران برای استفاده از سیستم بانکداری، با رجوع به برنامه نصب شده برروی سیم کارت خود توسط گوشی، رمز یکبار مصرف را دریافت کرده و پس از احراز هویت توسط سرورهای مرتبط می‌توانند به طیف وسیعی از خدمات بانکی دسترسی کامل داشته باشند.

نیاز نداشتن به خرید سخت‌افزار تولید رمز یکبار مصرف و حمل و نقل قطعه سخت‌افزاری توسط مشتریان، اختصاص کلید رمزنگاری خاص به هر بانک، قابلیت ارائه چندین رمز یکبار مصرف به هر مشتری، فراهم آوردن امکان افزایش ضریب نفوذ استفاده از رمز یکبار مصرف، سادگی استفاده از سیستم بدون نیاز به نرم افزارهای اضافی، امکان ارائه سبد کامل تر بانکی به طیف وسیع تری از مشتریان در سراسر کشور و به‌روزرسانی برنامه کاربردی سیم کارت از راه دور مبتنی بر (OTA) را می توان از مهمترین ویژگی‌های این خدمت برشمرد.

بیست و سومین همایش بانکداری اسلامی از روز گذشته آغاز شده و امروز با حضور جمعی از روسا، مدیران و کارشناسان حوزه بانک و بیمه در موسسه عالی اموزش بانکداری ایران برگزار می‌شود.

لینک ثابت || اضافه شده توسط آرش کریم بیگی|| نسخه قابل چاپ || بازگشت به صفحه اصلی || آرش کریم بیگی

اخبار ICT در ایستنا

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.