معروف ترین آتش سوزی های تاریخ +عکس

در طول سال های متفاوت آتش سوزی های بسیار زیادی رخ داده است و برخی از آن ها بسیار بزرگ و معروف بوده اند. در این مطلب به برخی از این آتش سوزی های معروف دنیا اشاره می کنیم.

به گزارش گروه خواندنی هایممتازنیوز، آتش سوزی همیشه ترسناک بوده است و در صورت بزرگ بودن می تواند تلفات بسیار زیادی را نیز به جا گذراد. همچنین به غیر از آسیب های جانی، خسارات مالی بسیار زیادی را نیز وارد می کند. در این مطلب به برخی از  آتش سوزی های معروف دنیا اشاره می کنیم.

*سانفرانسیسکو ۱۹۰۶

یکی از بزرگترین آتش سوزی های دنیا در سال ۱۹۰۶ و در سانفرانسیسکوی امریکا رخ داد. این آتش سوزی بیش از ۲۵ هزار ساختمان در ۴۹۰ بلوک را بلعید و تلفات بسیار زیادی نیز از خودش به جای گذاشت.

آمار کشته شدگان در این آتش سوزی در حدود سه هزار نفر بود و علت آن نیز انسان و طبیعت شناخته شد. پس از اینکه یکی از سنگین ترین زمین لرزه ها در تاریخ آمریکا در این شهر رخ داد آتشی به وجود آمد و پس از آن به علت از بین رفتن منابع آب و کم تجربه بودن آتش نشان ها این حادثه گسترش پیدا کرد و نیمی از شهر را از بین برد.

*ویسکانسین ۱۸۷۱

درست در همان موقع که آتش بزرگی در “شیکاگو” به وجود آمده بود، ۱۰۰ ها کیلومتر دورتر آتش بزرگتری در حال شعله ور شدن بود که عده بسیار کمی از آن با خبر بودند. این آتش سوزی که یکی از مرگبارترین حوادث در تاریخ آمریکا شناخته می شود در یکی از مناطق آمریکا به نام “ویسکانسین” رخ داد و در آن بیش از سه هزار و ۵۰۰ نفر جان خودشان را از دست دادند.

در این حادثه بیش از ۱۷۰۰ نفر از اهالی روستای پشیتگو در آتش سوختند و هیچگاه بقایای ان ها پیدا نشد. عده ای هم که در حال فرار از آتش بودند به رودخانه رفتند و برخی نیز در آن غرق شدند.

*هالیفکس ۱۹۱۷

این اتش سوزی با اینکه وسعت بسیار زیادی داشت اما چون در دوران جنگ اتفاق افتاد خیلی کسی از ان با خبر نشد. این آتش سوزی در یکی از جزیره های کانادا رخ داد. این در حالی است که این اتفاق به عنوان بزرگترین حادثه اتفاق افتاده به دست بشر شناخته می شود.

اتفاق زمانی رخ داد که یک کشتی باری در اسکله این شهر برای بارگیری مهمات پهلو گرفت و پس از پر شدن بر اثر اشتباه های انسانی این مهمات ها که تخمین زده می شود بیش از ۳ تن بوده اند منفجر می شوند. در این حادثه بیش از  هزار نفر کشته و نزدیک به ۹ هزار نفر دیگر نیز مجروح می شوند. همچنین نیمی از شهر نیز در این آتش سوزی از بین رفت.

*توکیو ۱۹۲۳

اتش سوزی توکیو نیز علتی مانند سانفرانسیسکو داشت و همه چیز دست به دست هم داد تا این فاجعه به وجود آید. یک زلزله بسیار قوی آن هم در زمان ناهار که بسیاری در حال اشپزی بودند رخ داد این باعث شد تا آتش خیلی سریع رشد کند. همچنین تسونامی حاصل از زلزله نیز مزید بر علت شد و تلافت بیشتری را به جای گذاشت.

بر اساس آمارها بیش از ۱۴۲ هزار نفر در این حادثه آتش سوزی جان خودشان را از دست دادند و همچنین با تخریب شدن ۵۷۰ هزار خانه نزدیک به ۱٫۹ میلیون نفر نیز بی خانمان شدند. این حادثه به عنوان یکی از بزرگترین فجایع در تاریخ ژاپن و دنیا به شمار می رود.


باشگاه خبرنگاران

تا این لحظه ۳نظر ثبت شده
  1. امیر حس:

    ylhhhhhhhhhhhhllfppppppphopfkpk

  2. امیر حسین:

    مال الان نبود که

  3. امیر حسین:

    مال چه زمانی بوده

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.