ناراحتی های کمر و گردن شایعترین علائم کار با رایانه است

۰۱م آذر ،

ناراحتی های کمر و گردن از شایعترین علائم کار با کامپیوتر است و ۷۵ درصد کاربران کامپیوتر به طور هر چند وقت یکبار دچار دردهای ناحیه کمر ، گردن و شانه می شوند.

به گزارش گروه علمی،‌ پزشکی باشگاه خبرنگاران به نقل از وبدا؛ فاطمه صادقی، کارشناس ارگونومی مرکز سلامت محیط و کار وزارت بهداشت،‌ درمان و آموزش پزشکی اظهار داشت: نشستن های طولانی مدت روی صندلی نامناسب که حمایت لازم را از کمر انجام نمی دهد، خم کردن سر به عقب، قرار نگرفتن مانیتور در مکان مناسب، خم کردن و بلند کردن مداوم سر برای خواندن برگه ای که روی میز قرار دارد و تایپ آن، می تواند منجر به درد در ناحیه گردن و شانه شود.

فاطمه صادقی افزود: کاربران کامپیوتر برای جلوگیری از دردهای عضلانی به تناوب از پشت میز کامپیوتر برخاسته، کمی استراحت کنند و با نرمش های خیلی ساده، گردن، بازو، مچ دست و پاها را حرکت دهند.

وی تصریح کرد: استفاده از میز مخصوص که دارای عرض و ارتفاع استاندارد باشد، استفاده از صندلی مخصوص کامپیوتر که ارتفاع آن طوری تنظیم شود که ستون فقرات کاربر را آزار ندهد، استفاده از زیرپایی برای جلوگیری از بی حسی پا می تواند از دردهای عضلانی پیشگیری کند. /ح


باشگاه خبرنگاران
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.