نحوه تخصیص پذیره نویسی کوثر اعلام شد

مدیر بازار فرابورس با اشاره به تقاضای بالا برای پذیره نویسی کوثر گفت: تقاضای سرمایه گذاران تسهیم به نسبت می شود.
به گزارش سرویس اقتصادی آریا،  امیر هامونی با اعلام این خبر گفت: پذیره نویسی۴۵۰ میلیارد ریال شرکت مالی و اعتباری کوثر مرکزی به قیمت هر سهم هزار ریال از امروز آغاز شد که در روز اول پذیره نویسی با توجه به وجود تقاضا به میزانی بیش از تعداد قابل عرضه، معاملات این سهام در روز دوشنبه جاری به نسبت سهام تقاضا شده انجام خواهد شد. تسهیم به نسبت با رعایت حداقل ده هزار سهم برای هر سرمایه گذار انجام می شود.
سرمایه اولیه شرکت مالی و اعتباری کوثر هزار و ۵۰۰ میلیارد ریال است که از این مبلغ هزار و ۵۰ میلیارد ریال توسط موسسین تامین شده و ۴۵۰ میلیارد ریال باقی مانده از طریق پذیره نویسی تامین خواهد شد.

۱۴۰  میلیارد ریال ارزش معاملات فرابورس ایران
در حالی که ارزش معاملات بازارهای فرابورس ایران، با جابجایی ۲۰ میلیون اوراق بهادار، به ۱۴۰ میلیارد ریال رسید، بیشترین حجم معاملات را در بازارهای اول و دوم فرابورس ایران ذوب آهن اصفهان در بازار دوم فرابورس با جابجایی ۷ میلیون و ۳۷۰ هزار سهم با نرخ ۱۴۵۰ ریال داشت.
 کمترین حجم را تدبیرگران فارس در بازار دوم فرابورس با جابجایی ۳۰۰ سهم و قیمت پایانی ۹۵۰ ریال کسب کرد. بیشترین افزایش قیمت را شهرسازی و خانه سازی باغمیشه در بازار اول با افزایش قیمت ۴٫۹ درصد و قیمت ۲۱۷۲ ریال از آن خود کرد. بیشترین کاهش قیمت را افرانت در بازار اول فرابورس با کاهش قیمت ۴٫۹ درصد و قیمت پایانی ۹۳۶۹ ریال کسب کرد.

حجم معاملات در بازار ابزارهای نوین مالی
در بازار ابزارهای نوین مالی، بیشترین حجم معاملات را اوراق اجاره ماهان با جابجایی ۱۶ هزار و ۷۹۰ برگه داشت. حجم اوراق دیگر به ترتیب ۱۴ هزار و ۵۹۰ برگه اجاره مپنا، ۸۸۱۰ برگه اجاره ماهان۲، ۶۰۶۰ برگه اجاره سامان، ۵۱۹۰ برگه اجاره جوپار، ۲۶۴۰ برگه اجاره امید، ۲۳۰۰ برگه مشارکت نفت فصلی، ۲۱۲۰ برگه مشارکت نارنجستان، ۱۷۰۰ برگه اجاره مسکن، ۱۵۵۰ برگه اجاره لیزینگ سینا، ۸۰۰ برگه مشارکت مسکن مهر و ۴۰۰ برگه مشارکت ایران شرق به قیمت هر برگه یک میلیون ریال جابجا شد.
قیمت اوراق تسهیلات مسکن نیز تغییر قابل توجهی نداشت و همچنان در مرز ۵۹ هزار تومان مبادله شدند.
 
 


خبرگزاری آریا

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.