هشدار نسبت به وقوع بیماری وبا و التور

پیش از این دو زمان پیک شیوع برای این بیماری در نظر گرفته می‌شد، اما در حال حاضر نباید به این زمان‌ها محدود شویم و در تمام فصول به عوامل بروز این بیماری توجه شود و نشانه‌های بیماری نیز به صورت جدی‌تر بررسی شود.

فارس: رئیس مرکز بهداشت شرق اهواز نسبت به وقوع بیماری التور و وبا هشدار داد.

عبدالعزیز فقهی عصر امروز در شورای سلامت شهرستان اهواز گفت: اگرچه تا کنون موارد معدودی از وبا و التور در اهواز مشاهده و به سرعت نیز سرکوب شده است، اما باید موضوع بیماری التور و وبا به صورت جدی مدنظر قرار گیرد، چراکه این بیماری مسری و خطرناک می‌تواند تمام شهرها را با خطر مواجه کند.

وی تصریح کرد: پیش از این دو زمان پیک شیوع برای این بیماری در نظر گرفته می‌شد، اما در حال حاضر نباید به این زمان‌ها محدود شویم و در تمام فصول به عوامل بروز این بیماری توجه شود و نشانه‌های بیماری نیز به صورت جدی‌تر بررسی شود.

فقهی بر رعایت نظافت عمومی، بهداشت فردی، توصیه‌های بهداشتی اعم از گندزدایی میوه و سبزیجات، ارتقای آگاهی عمومی و تبلیغ و هشدار مستمر به منظور مقابله با این بیماری‌ها تاکید کرد و افزود: آهک پاشی جوهای روباز و رفع گرفتگی فاضلاب در معابر از راه‌های جلوگیری از این بیماری است.

عضو شورای سلامت شهرستان اهواز همچنین با اشاره به عرضه مواد غذایی غیربهداشتی در سطح شهر گفت: به طور مثال در بعضی اماکن مواد تشکیل‌دهنده و خمیر سمبوسه و فلافل به صورت غیربهداشتی تهیه و نگهداری می‌شود و مصرف آن بیماری‌زاست.

وی افزود:‌ بر اساس گزارشات این مواد در نقاط دور افتاده ای در دخمه‌ها و انباری‌ها توسط کارگران خارجی تهیه می‌شود و برای تهیه این خمیرها به هیچ عنوان بهداشت رعایت نمی‌شود.

فقهی تصریح کرد: با توجه به اینکه بازرسی و کشف تمام اماکن تولید غیرمجاز اغذیه از عهده هیچ سازمانی ساخته نیست، ارتقای آگاهی مردم و آموزش‌های بهداشتی تنها راه چاره است.


پایگاه خبری تحلیلی ممتاز | Momtaz News

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.