هوای پایتخت در آستانه هشدار؛ احتمال اجرای زوج و فرد از درب منزل

گردآوری توسط گروه خودرو ممتازنیوز

هوای پایتخت در آستانه هشدار؛ احتمال اجرای زوج و فرد از درب منزل

هوای پایتخت در آستانه هشدار؛
احتمال اجرای زوج و فرد از درب منزل

ممتازنیوز: هوای تهران با افزایش ذرات معلق کمتر از دوو نیم میکرون در شرایط هشدار قرار گرفته است این درحالی است که مسئولان شهرداری درخواست برگزاری کمیته اضطرار کردند و مدیرکل محیط زیست تهران نیز اعلام کرده احتمال برگزاری کمیته اضطرار آلودگی هوای تهران وجود دارد.

به گزارش ممتازنیوز، صبح سه شنبه دکتر یوسف رشیدی مدیرکل شرکت کنترل کیفیت هوای تهران اعلام کرد: شاخص آلاینده ذرات معلق کمتر از ۲٫۵ میکرون با قرار گرفتن روی عدد ۱۴۳ هوای پایتخت را تا آستانه هشدار برده است که این شاخص نسبت به روز گذشته که روی عدد ۱۱۸ ایستاده بود افزایش ۲۵ واحدی نشان می دهد و با توجه به پیش بینی سازمان هواشناسی مبنی بر پایداری شرایط جوی در بیشتر نقاط کشور طی سه روز آینده و انباشت آلاینده ها در شهرهای صنعتی پرجمعیت پیش بینی می شود روند افزایش آلاینده ها در پایتخت ادامه داشته باشد.
بر اساس این گزارش مسولان حوزه محیط زیست و آلودگی هوای شهرداری تهران با توجه به نشانه های افزایش آلودگی هوا اعلام کردند باید جلسه کمیته اضطرار برگزار شود. در همین رابطه حسن کریمی معاون استاندار تهران در گفتگو با مهر گفت: باید محیط زیست تهران رسما درخواست برگزاری کمیته را ارسال کند تا جلسه تشکیل شود.
محمد هادی حیدرزاده مدیرکل محیط زیست استان تهران هم در پاسخ به گفته های مسئولان شهری به مهر گفت: تا ساعت ۱۳ منتظر آخرین گزارش هواشناسی و کنترل کیفیت هوای تهران هستیم. البته دولت موافق تعطیلی مدارس نیست ولی احتمال دارد طرح زوج و فرد از درب منزل و لغو فروش طرح ترافیک روزانه مصوب شود. با این حال بعد از ساعت ۱۳ تصمیم گیری خواهد شد که آیا فردا یا امروز عصر جلسه کمیته اضطرار برگزار می شود یا خیر.


پرشین خودرو |
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.