پرتاب ماهواره ظفر در آینده ای نزدیک/ پیشرفت در قدرت تصویربرداری و سیستم کنترل

پرتاب ماهواره ظفر در آینده ای نزدیک/ پیشرفت در قدرت تصویربرداری و سیستم کنترل

عضو شورای عالی فضایی کشور از پرتاب ماهواره ظفر در آینده نزدیک خبر داد و گفت: این ماهواره که توسط متخصصان مرکز تحقیقات ماهواره دانشگاه علم وصنعت ساخته شده است دارای قدرت تصویر برداری و سیستم کنترل بهتری نسبت به ماهواره های قبلی است.

 به گزارش دریچه خبر ، دکتر ˈحسین بلندیˈ پیش از خطبه های نماز جمعه تهران گزارشی از دستاوردهای این شورا در سال تولید ملی، حمایت از کار و سرمایه ایرانی ارایه کرد.

وی اظهار داشت: اقتدار ملی در گرو اقتدار علمی است بنابراین پرداختن به علم و فناوری کلید حل مشکلات امروز کشور است.

رییس مرکز تحقیقات ماهواره دانشگاه علم و صنعت، علوم فضایی را یکی از علوم برتر و اقتدار آفرین عنوان کرد و افزود: دستیابی به فناوری فضایی اقتدار سیاسی، اجتماعی و اقتصادی را به دنبال دارن و این فناوری به نوعی یک فناوری بازدارنده برای کشور تلقی می شود.

بلندی با بیان این که ورود ایران به عرصه علوم فضایی در دهه ۷۰ با تدبیر رهبر معظم انقلاب انجام شد، گفت: نخستین موفقیت جمهوری اسلامی ایران در عرصه فضا پرتاب ماهواره ملی امید در سال ۸۷ بود که با پرتاب این ماهواره ایران چهل وسومین کشور دارای ماهواره و نهمین کشور دارای توانایی پرتاب آن را کسب کرد. در مرحله دوم نیز در خرداد ۹۰ با پرتاب ماهواره رصد، دانش پرتاب ماهواره در کشور بومی شد.

وی ادامه داد: دانشگاه علم وصنعت در بهمن سال گذشته موفق شد ماهواره نوید را توسط پرتابگر بومی پرتاب کند که تمامی مراحل طراحی، تولید آزمایشگاهی و نمونه فضایی این ماهواره توسط متخصصان داخلی انجام شد.

عضو شورای عالی فضایی کشور، تولید و پرتاب ماهواره بومی در یک دانشگاه را در سطح منطقه بی نظیر توصیف کرد و گفت: مراحل ساخت و پرتاب ماهواره مشابه ماهواره نوید توسط رژیم صهونیستی درمدت ۱۵ سال انجام شد و این در حالی است که این مراحل در دانشگاه علم و صنعت ایران تنها ۵/۲سال به طول انجامید.

بلندی با بیان این که ایران پس از انقلاب اسلامی به دو شاخص خوباوری و آرمان خواهی اسلامی مجهز شد، اظهار داشت: این دو شاخص موجب ایجاد تغییر اساسی در عرصه علم و فناوری و در سایه آن آرمان خواهی اسلامی،‌ مبارزه با استکبار، کمک به محرومان و روحیه پرسشگری و جرات علمی زیر سایه ایمان شد.

وی ادامه داد: روحیه خودباوری بیشتر در میان جوانان کشور توسعه یافته است که این جوانان رمزپویایی کشور در سال های اخیر بوده اند و نقش مهمی را در ایجاد اقتدار نظام جمهوری اسلامی ایران ایفا کرده اند.

رییس مرکز تحقیقات ماهواره دانشگاه علم و صنعت تصریح کرد: اقتدار ملی در سایه شکوفایی علمی و بر محوریت مرجعیت علمی ایجاد شده است، اقتدار علمی موقعیتی است که در آن بر حقانیت نظام و تحقق اهداف آن پافشاری می شود.

بلندی همچنین گفت: پایه های اقتدار ملی از طریق اقتصاد مقاومتی محکم می شود و پایه های های اقتصاد مقاومتی بر دانش برافراشته شده است.

وی افزود: جمهوری اسلامی ایران امروز در شرایط متفاوتی بسر می برد، دشمنان شکست خورده اند وبنابراین از طریق اعمال فشار اقتصادی می خواهند به کشور ضربه وارد کنند؛ کشوری که اقتصاد آن مجهز به علم و دستاوردهای علمی باشد، دشمن شکست می خورد.

بلندی اظهارداشت: اگرچه تحریم ها از چندسال گذشته بر ایران اعمال می شود اما با نگاه علمی به اقتصاد می توان از این تحریم ها به سلامت عبور کرد؛ حل این مساله در گرو تحقق اقتصاد مقاومتی است، اندوخته این نوع اقتصاد استفاده از منابع طبیعی غنی در کشور با استفاده از ˈمدیریت ویژهˈ است.


DaricheKhabar.ir

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.