چگونه نشانه‌های ورود عفونت‌های قارچی را بشناسیم

اردیبهشت ۱۴۰۳

عواملی همچون حرارت و رطوبت بسیار، مصرف برخی از داروها و نقش سیستم ایمنی در تولید و تشدید عفونت‌های قارچی بسیار موثر است.

منصور جواهری متخصص پوست و مو و زیبایی در گفتگو با خبرنگار علمی باشگاه خبرنگاران، گفت: عفونت‌ قارچی در نواحی پوست سبب بروز جوش‌های دایره‌ای قرمز که خارش دارند می‌شود این محلهای خارش به صورت خشک و زبر می‌شوند.

وی گفت: زمانی که شرایط محیطی برای رشد بهتر عفونت‌های قارچی فراهم باشد منجر به رشد سریعتر این عفونت‌ها در بدن می‌شود که آلودگی قمست‌هایی از بدن را در بر می‌گیرد.

وی افزود: وجود حرارت و رطوبت بسیار و یا حتی مصرف برخی از داروها و نقص سیستم ایمنی، عوامل ارثی و ژنتیکی نیز در تولید و تشدید عفونت‌های قارچی بسیار موثر است.

وی در ادامه گفت: اغلب عفونت‌های قارچی برای اشخاص خطرناک و دردسرساز است زیرا عفونت‌های قارچی هر چه عمیق‌تر شوند کنترل و درمان دشوار می‌شود و سبب عمیق‌تر شدن لایه‌های عفونی به پوست، خون و اندام‌های داخلی بدن می‌شود.

وی در خاتمه گفت: در صورت ملاحظه عفونت‌های پوستی بایستی سریعا به پزشک مراجعه شود چرا که با تشخیص به موقع پزشک عفونت‌های قارچی به ویژه موارد شدید و عمیق امکان بهبودی بیشتری را فراهم می‌سازد./ع۲


باشگاه خبرنگاران
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.