کالبد شکافی جسد تورگوت اوزال علایمی از مسمویت را نشان داد

۰۶م آذر ،

reuters3-10.JPG

یک روزنامه ترکیه‌ای امروز(دوشنبه) نوشت، کالبد شکافی جسد رئیس جمهوری اسبق ترکیه علائمی ازمسمومیت را نشان داده است.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، روزنامه تودی زمان به نقل از پزشکی قانونی ترکیه نوشت: شایعات بسیاری در مورد مرگ تورگوت اوزال، رئیس جمهوری اسبق ترکیه وجود دارد بعضی می‌گویند اوزال در سن ۶۵ سالگی توسط شبه نظامیان به قتل رسیده، اما مرگ وی سکته قلبی اعلام شده است.

رئیس جمهوری اسبق ترکیه با اقداماتش برای خارج کردن کشور از حکومت نظامیان در دهه ۱۹۸۰میلادی و تلاش‌هایش برای پایان دادن بخشیدن به درگیری‌های کردها بسیاری از شبه نظامیان را خشمگین کرده بود. وی حتی از تلاش برای سوء قصد در سال ۱۹۸۸ نیز جان سالم به در برد.

جسد وی که ماه قبل به دستور دادستان‌های ترکیه برای انجام تحقیقات در خصوص سبب اصلی مرگ نبش قبر شده بود، مورد کالبد شکافی قرار گرفت و مشخص شد که میزان DDT موجود در بدن وی ۱۰ برابر بیشتر از حد عادی است.

این روزنامه همچنین نوشت: رئیس جمهوری اسبق ترکیه احتمالا با چهار ماده کادمیم، از مواد سمی و آمریکیوم و پولونیوم ازعناصر رادیو اکتیو مسموم شده است.

اوزال پیش ازمرگ سه بار در آمریکا تحت عمل جراحی قلب باز قرار گرفت و تا زمان مرگ به شدت دچار اضافه وزن شد.

اقدام وی برای پایان دادن به اقدامات شبه نظامیان و ایجاد اتحادیه با کشورهای آسیای مرکزی سبب خشم بسیاری در کشور شد.

در گزارش رسانه‌ای ماه نوامبر اعلام شد که کالبد شکافی اوزال نشان دهنده سطوح بالای DDT (یک نوع سم دفع آفات نباتی) است اما مؤسسه پزشکی قانونی ترکیه این گزارش را رد کرد.

رئیس این مؤسسه اعلام کرد که پزشکی قانونی ترکیه قصد دارد تا فعالیت خود در خصوص کالبد شکافی رئیس جمهوری اسبق این کشور را تا دسامبر سال جاری به پایان برساند و سپس گزارش تکمیلی را به دادستان‌ها ارائه دهد.

انتهای پیام


ایسنا
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.