کمپانی لنوو می خواهد کمپانی ریم- بلک بری را بخرد

۱۱ام بهمن ،

فاوانیوز:  وونگ وای یکی از مدیران ارشد کمپانی لنوو به بلومبرگ گفت آنها برای توسعه بخش موبایل، حاضرند شرکت RIM(تولید کننده بلک بری) را بخرند.

وی که در اجلاس داووس با شبکه بلومبرگ مصاحبه می کرد گفت کمپانی چینی قصد دارد، نه تنها RIM، بلکه هر نوع کمپانی در حوزه سازندگان موبایل و گوشی هوشمند را خریداری کند.

وی در تبیین استراتژی های لنوو تاکید کرد که بازار گوشی های هوشمند و تبلت در دنیا بیشتر از قبل اهمیت یافته و کاربران در خرید این نوع ابزار دیجیتال، سرعت گرفته اند.به گفته مدیر عملیات(CFO) لنوو، هر نوع فرصت برای گسترش و توسعه پلتفورم موبایل به سهامداران لنوو و سود این کمپانی کمک خواهد کرد.

وی بدون ذکر جزییات از مذاکرات بین لنوو و RIM سخن گفت و تاکید کرد جزییات هم اکنون مورد بحث دو کمپانی است.

سهام کمپانی کانادایی RIM بدلیل انتشار یافتن خبر عرضه بلک بری ۱۰، کمی در بازار بورس بالا رفته است.

هر چند قرار است اواخر ژانویه گوشی هوشمند تازه بلک بری به بازار بیاید، اما ضرر سال قبل کمپانی و سقوط سهام آن در ماههای قبل نشان می دهد بزودی بحران RIM جدی تر شود.

لنوو از فصل دوم سال مالی ۲۰۱۲ اولین گوشی هوشمند خود را راهی بازار کرد و به سرعت بازار چین را در نوردید و گفته می گردد به زودی رده فروش ساموسنگ در چین را بعد از هواآوی و ZTE بگیرد.

اما در خارج از چین، لنوو سازنده پی سی و لپ تاپ است و بازاری برای عرضه گوشی های هوشمند خود ندارد و به شدت در تلاش است تا بازار تازهی پیدا کند.
لنووی چین نیز د سال ۲۰۰۵ کمپانی تینک پد را در پروسه طولانی مدتی از آی بی ام خرید و با ورود فناوری امریکایی آی بی ام، بازار را بسیار زود در نوردید و به یکی از عمده ترین تولید کنندگان پی سی و لپ تاپ در جهان مبدل شد.
 
 منبع: خبر آنلاین از د رجیستر

فاوا نیوز
باز بازنشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.