کیک تولد ۴۵ سالگی علی دایی + عکس

گردآوری توسط گروه اخبار روز سایت خبری ممتاز نیوز

 علی دایی سفیر یونیسف، بازیکن سابق باشگاه‌های تاکسیرانی تهران، بانک تجارت، پرسپولیس، السد قطر، آرمینیا بیله فلد، بایرن مونیخ، هرتابرلین، الشباب امارات، صبا باتری، سایپا البرز و سرمربی سابق تیم پرسپولیس تهران بود. وی ۱۰۹ گل ملی در کارنامهٔ خود دارد و با فاصلهٔ زیادی بهترین گلزن بازی‌های ملی در تاریخ فوتبال جهان است. همچنین با انجام ۱۴۹ بازی ملی رکورددار بیشترین تعداد بازی در تیم ملی فوتبال ایران است.

به گزارش سرویس ورزشی جام نیوز، علی دایی در چهاردهم بهمن ماه سال ۱۳۴۸ در اردبیل متولد شد. او سومین فرزند و سومین پسر خانواده محسوب می شود. جالب است بدانید از کودکی او را شهریار صدا می کردند و این نام هم اکنون لقب وی در فوتبال ایران و آسیا هم شمرده می شود.

دایی وقتی هشت ساله بود به فوتبال علاقه مند شد. او کار حرفه ای و رسمی خود را با استقلال اردبیل آغاز کرد.

دایی اولین لژیونر تاریخ فوتبال ایران در بوندسلیگای آلمان است. این اتفاق وقتی افتاد که در سال ۷۶ به دنبال درخشش خیره کننده در جام ملت های ۹۶ به تیم بوندسلیگایی آرمینیا بیله فلد پیوست. افتخار بزرگ او یک سال بعد از پیوستن به بیله فلد رقم خورد یعنی وقتی که با قراردادی معادل یک میلیارد و ششصد میلیون تومان در آن زمان به بایرن مونیخ پیوست. هرتابرلین مقصد بعدی او بود که آخرین باشگاه آلمانی وی محسوب می شد.

دایی پس از جدایی از فوتبال آلمان ابتدا یک فصل در الشباب امارات بازی کرد و سپس به لیگ برتر فوتبال ایران بازگشت.

دایی نخستین بار در سال ۷۲ به تیم ملی دعوت شد و به مدت ۱۴ سال برای تیم ملی بازی کرد. او در دو جام جهانی و سه جام ملت ها به میدان رفت. هر چند در دو جام جهانی خود موفق به گلزنی نشد اما در جام ملت ها درخشش خاصی داشت .

دایی نه تنها از لحاظ عناوین فردی و تیمی پرافتخارترین فوتبالیست تاریخ ایران به شمار می رود که ثروتمندترین نیز هست. او یکی از سرمایه دارهای بزرگ ورزش به شمار می رود که البته دستی هم در کار خیر دارد.

علی دایی بهترین گلزن

دایی که مهمان ویژه فینال جام ملت های آسیا در استرالیا بود در اینستاگرام تماشاگران و در پاسخ به این سوال که بهترین کادویی که فکر می کنید در تولد ۴۵ سالگی بگیرید چه چیزی است گفت:«یک هفته است نورا را ندیده ام.صبح روز تولدم که به ایران برسم،بوسه نورا می تواند بهترین کادوی من باشد.دلم برای او خیلی تنگ شده است.

تصویر زیر مربوط می شود به کیک تولد ۴۵ سالگی علی دایی. وی که در روز تولدش از سفر استرالیا بازگشته بود با این کیک تولد سورپرایز شد.

تولد 45 سالگی دایی


ممتاز نیوز
باز نشر: سایت خبری تحلیلی ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.