گلایه‌های ارزی خانم وزیر از بانک‌ها

بینا- وزیر بهداشت خطاب به بانک‌ها گفت: برخی بانکها در اعطای ارز به شرکتهای دارویی همکاری نکردند. از بانک‌ها می‌خواهم تا همکاری لازم را داشته باشند و وقتی بانک مرکزی شرکت دارویی را برای گرفتن ارز معرفی می‌کند، ارز لازم را تامین کنند.
به گزارش بینا، مرضیه وحید دستجردی در حاشیه سومین گردهمایی دست‌اندرکاران نظام سلامت در جمع خبرنگاران در خصوص اختصاص ارز مرجع به شرکت‌های دارویی گفت:‌ هر سال مبالغی ارز در اختیار شرکت‌های خصوصی قرار می‌گیرد تا بتوانند ملزومات پزشکی و دارویی اعم از مواد اولیه یا داروهای ساخته شده را تامین کنند.
وی ادامه داد:‌اما از اسفند سال گذشته که پیگیر این قضیه بودیم به یکباره متوجه شدیم که ارز بسیار کمتر از آنچه که مورد نیاز است در اختیار شرکت‌ها قرار گرفته و به دنبال اتفاقات اخیر (افزایش قیمت ارز) تحرکاتی صورت گرفت و بانک مرکزی قویتر به میدان آمد.
وی گفته وزیر بهداشت هم‌اکنون آن مقدار ارزی که باید در ۶ ماه اول امسال به شرکت‌های دارویی برای تامین مواد اولیه و داروهای ساخته شده اختصاص می‌یافت به هیچ وجه دست نیافتیم و رقمی که دراختیار قرار گرفت با مقدار اصلی قابل قیاس نیست که بخواهم عنوان کنم.
وحیددستجردی تاکید کرد:‌ اما با پیگیری‌هایی که صورت گرفته قول داده‌اند تا در نیمه دوم امسال این موضوع جبران شود و امیدواریم تعهد و قول بانک مرکزی و همکاری بانک‌های عامل را داشته باشیم.
وزیر بهداشت تاکید کرد: روی سخن من با بانک‌های عامل است که همکاری لازم را داشته باشند تا وقتی بانک مرکزی شرکت‌ها را معرفی می‌کند این شرکت‌ها بتوانند ارز لازم را دریافت کنند.

RSS

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.