یادداشت/ چه نقش ها که از هم ندزدیده ایم

گردآوری توسط گروه فرهنگ و هنر ممتازنیوز

مازیار فکری ارشاد:ماجرا از آن جا آغاز شد که چندی پیش رابرت دنیروی کبیر در گفت و گویی اعلام کرد احتمال دارد بار دیگر با آل پاچینو ، غول دیگر عرصه بازیگری همبازی شود.

این بار در فیلمی از مارتین اسکورسیزی بزرگ.تا اینکه هفته قبل و در حاشیه جشنواره مراکش ، استاد اسکورسیزی این خبر را تائید کرد و گفت که به زودی بر اساس فیلمنامه ای نوشته استیون زیلیان ، فیلمی را کارگردانی می کند که در آن دو غول بازیگری سینما را در کنار هم خواهد داشت.تازه جو پشی بازیگر توانمند و کمتر قدر دیده سینما هم دنیرو و پاچینو را همراهی می کند.

برای علاقمندان جدی و پیگیر سینما ، خبر از این بهتر نمی شود.اینکه اسکورسیزی یکی از بزرگ ترین فیلمسازان زنده جهان فیلمی بسازد که آل پاچینو و رابرت دنیرو در آن همبازی شوند هیجان انگیز ترین خبری است که از سینمای در حال مرگ جهان در سالی که گذشت به گوش می رسد.هواداران جدی سینما و بازیگری همواره این دو اسطوره بازیگری را ستوده و از همکاری آنان استقبال کرده اند.این دو یک بار در اوج جوانی و طراوت و آن زمان که تازه نامشان به عنوان استعداد هایی جدی بر سر زبان ها افتاد در فیلم “پدرخوانده ۲″ نقش آفرینی کردند.اما صحنه مشترکی نداشتند و همین امر ، سبب شد هر از گاه شایعه ای دربارهٔ همکاری شان بر سر زبان ها بیفتد .اتفاقی که تا دو دهه بعد رخ نداد. فیلم ” مخمصه ” مایکل مان بالاخره شیفتگان این دو هنرمند بزرگ را به آرزوی دیرینه رساند و سکانس رویارویی این دو در این فیلم به یکی از شمایل های ماندگار تاریخ سینما بدل شد.چند سال پیش که دو ابر ستاره پا به سن گذاشته و از دوران اوج فاصله گرفته بودند ، حضورشان در فیلم “قتل موجه” بار دیگر دوستدارانشان را بر سر ذوق آورد.اما حاصل کار فیلمی بی رمق و ضعیف بود که همه ترجیح دادند آن را به دست فراموشی بسپارند.

اما حالا با حضور اسکورسیزی به عنوان کارگردان ، امید می رود که دو اسطوره شاخص بازیگری یادگاری ماندگار به تاریخ سینما عرضه کنند.از یک سو می توان این گونه تعبیر کرد که باید منتظر یک شاهکار قابل تامل باشیم.اما از سوی دیگر این نگرانی وجود دارد که با توجه به سالخوردگی دو ستاره و افول قابل توجه شان در یک دهه اخیر شاید حاصل کار، متناسب با انتظار های فراوانی که از آنان وجود دارد نباشد.شاید در این سال های پایانی عمر حتی حضور اسکورسیزی در پشت دوربین هم به داد دنیرو و پاچینو نرسد و به مانند تجربه ناموفق قبلی ، همه انتظار ها هیاهویی بسیار برای هیچ باشد.به نظر می رسد بهترین راه حفظ خوش بینی برای ساخت یک شاهکار ماندگار باشد.شاید وداعی پرشکوه برای این دو بازیگر توانا در راه باشد.کسی چه می داند.از این دو نابغه هیچ چیز بعید نیست.حتی اگر در آخر خط عمر و شکوفایی خلاقیت و استعداد به سر ببرند.

چند سال پیش رابرت دنیرو نظرش دربارهٔ آل پاچینو را این گونه بیان کرد: در طول این سال ها، چقدر نقش که از یکدیگر ندزدیده ایم! سال هاست که مردم و تماشاگران سینما، ما دو تا را با هم مقایسه می کنند. حتی بعضی ها سعی دارند با گفتن این که یکی از ما بهتر از دیگری است، ما را به جان هم بیندازند. اما اگر راستش را بخواهید، من سببی برای مقایسه کردن ما دو نفر با هم نمی بینیم. من از او قد بلندترم!
 

مازیار فکری ارشاد


آخرین خبرها
منبع:هنرآنلاین
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.