۴۰درصد پردازنده‌های موبایل اپل در سامسونگ تولید می‌شوند

گرد آوری توسط گروه فن آوری اطلاعات پایگاه اینترنتی خبری ممتاز نیوز

به دنبال عرضه گوشی هوشمند iPhone 5S اپل و معرفی پردازنده تازه ۶۴ بیتی در آن، گزارش‌های رسیده نشان می‌دهد که شرکت اپل برای تولید انبوه این پردازنده پرقدرت نیازمند همکاری‌های بیشتر با بزرگترین رقیب خود یعنی شرکت سامسونگ است.
 
به گزارش گروه خبرها خارجی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا)، رسانه ملی کره اعلام کرده است که سامسونگ حدود ۳۰ تا ۴۰ درصد پردازنده A8 شرکت اپل را که در دستگاه‌های الکترونیکی مبتنی بر سیستم‌عامل iOS عرضه می‌شود، تولید خواهد کرد.
 
این طور که گزارش‌های رسیده نشان می‌دهد، حدود ۳۰ تا ۴۰ درصد پردازنده‌های قابل‌حمل مورد نیاز اپل در شرکت کره‌ای سامسونگ به تولید می‌رسد و وظیفه تولید مابقی آن را نیز شرکت Taiwan Semiconductor Manufacturing Co(TSMC) برعهده دارد.
 
گفته می‌شود که پیش از این اپل در نظر دارد وظیفه تولید پردازنده‌های A8 را به طور کامل به شرکت TSMC واگذار کند. اما مشکلات مربوط به تولید پردازنده‌های ۲۰ نانومتری سبب شد تا اپل برخلاف میل باطنی از سامسونگ هم کمک بگیرد.
 
هنوز هیچ خبر رسمی در مورد قرارداد منعقد شده بین دو شرکت سامسونگ و اپل برای تولید انبوه پردازنده‌ها منتشر نشده است. اما منابع نزدیک به این جریان گزارش داده‌اند که اپل همکاری‌های خود با سامسونگ را در این زمینه آغاز کرده است.

ایستنا
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.