˝خانه سینما˝ در بحث امنیت شغلی کم توجهی می‌کند

گردآوری توسط گروه فرهنگ و هنر ممتازنیوز

مازیار شیخ محبوبی معتقد است؛ کم توجهی ها در بحث امنیت شغلی میان خانه سینمایی ها تفرقه ایجاد می کند.

مازیار شیخ محبوبی در گفت‌وگو با خبرنگار سینمایی هنرآنلاین در خصوص جلسه ای که میان دو صنف خانه سینما برگزار شده است گفت: جلسه ای در تاریخ سی فروردین میان دو صنف فیلمبرداران و مدیران تولید در خانه سینما برگزار شد. این دو صنف در راستای تامین امنیت شغلی تفاهم نامه ای را امضا کردند. این اقدام و ماهیت کاری که کردند بسیار جالب است، خانه سینما نهادی است که ۲۰ سال پیش تاسیس شده تا حامی صنوف باشد و سبب اتحاد میان صنف های مختلف شود. یکی از مفاد اساسنامه خانه سینما این است که حامی صنوف باشد.

شیخ محبوبی ادامه داد: اساس و شالوده خانه سینما بر همکاری میان صنوف استوار است. همان فیلمبرداری که تفاهم نامه امضا می کند اگر پس فردا کاری به او سپرده شود و صدابردار عضو خانه سینما در آن پروژه نباشد، می‌گوید به من ربطی ندارد و کار خودش را انجام می دهد. اقداماتی از این قبیل که دو صنف به صورت خود مختار کنار هم جمع می‌شوند و تفاهم نامه امضا می کنند شرایط را حاد می کند. فیلمبردار ، صدابردار، مدیر تولید و . . ارکان اصلی یک فیلم می باشند و همه باید در کنار یکدیگر قرار بگیرند تا یک اثر سینمایی ساخته شود.

رییس انجمن صدابرداران خانه سینما ادامه داد: من معتقدم این بی توجهی ها تفرقه شغلی ایجاد می کند، همان مدیران تولید که دم از امنیت شغلی می زنند ، اگر اعتقاد قلبی به این مساله داشتند، پای چنین برگه ای را امضا نمی کردند. در سی و دومین جشنواره فیلم فجر بنا بر آمار خانه سینما فقط ۳۷ درصد از دست اندرکاران یک فیلم عضو انجمن صدابرداران بودند. خانه سینما در بحث امنیت شغلی بی توجهی می کند، مدیریت خانه سینما باید به عنوان یک لیدر تمام صنوف را بهم نزدیک کند و اگر قرار است تفاهم نامه ای امضا شود میان تمامی صنوف باشد.

شیخ محبوبی در پایان حرف هایش گفت: پای تمام حرف هایی که زدم ، خواهم ایستاد.
 

انتهای پیام/۵۵


آخرین خبرها
منبع:هنرآنلاین
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.