˝شاپرک های شهر˝ فرصتی برای رقابت میان کودکان و نوجوانان فیلمساز خواهد بود

گردآوری توسط گروه فرهنگ و هنر ممتازنیوز

ابوالفضل جلیلی:

ابوالفضل جلیلی،کارگردان شناخته شده حوزه کودک و نوجوان و برنده جایزه‌های متعدد جهانی در این حوزه که به عنوان سفیر مهربانی و سخنگو ، جشنواره ˝شاپرک های شهر˝ را همراهی می‌کند این جشنواره را فرصتی مناسب برای رقابت میان کودکان و نوجوانان فیلمساز دانست.

 به گزارش ممتاز نیوز؛ این فیلمساز رویکرد اصلی جشنواره را همگرایی جامعه و هنر و طراحی جشنواره‌ای هنری با رویکرد اجتماعی در حوزه کودک و نوجوان با انگیزه طرح مسائل موجود در این حوزه و ارائه راهکارهایی برای رفع مشکلات دانسته و افزوده: جشنواره فیلم کودک “شاپرک های شهر” با شعار ” پرواز یک تصویر، تصویر یک تغییر” با مشارکت ایران و ترکیه آذر ماه در دو شهر تهران و استانبول برگزار می گردد.

جلیلی در ادامه از موضوعاتی چون کودکان کار و خیابانی، خشونت علیه کودکان، کودکان و آموزش و سلامت، کودکان و خانواده، حقوق کودکان، کودکان و هنر و ادبیات،کودکان و صلح را به عنوان موضوعات اصلی جشنواره فیلم شاپرک‌های شهر نام برد.

سخنگوی “شاپرک های شهر” در ادامه به بخش های مختلف این جشنواره اشاره کرده و گفت:این جشنواره در بخش های اصلی و حرفه ای، مسابقه، نگاه کودک، صد ثانیه ای و جنبی برگزار می گردد. بخش مسابقه این جشنواره به فیلمسازی با موبایل و دوربین های خانگی اختصاص دارد و بچه های زیر پانزده سال می توانند با فیلم های خود در بخش نگاه کودک این جشنواره شرکت کنند ، همچنین عموم علاقمندان می توانند آثار خود را با موضوعات مرتبط تا پایان مهرماه به دبیرخانه جشنواره ارسال کنند.

جشنواره بین المللی شاپرک های شهر با حمایت برج میلاد تهران و با همکاری مرکز بین المللی فرهنگ و هنر وابسته به وزارت فرهنگ ترکیه و دانشگاه استانبول ۲ تا ۶ آذر ماه برگزار می گردد.

انتهای پیام/۵۵


آخرین خبرها
منبع:هنرآنلاین
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.