˝ملی˝ و لذت دیدن یک نمایش نوستالژیک و جذاب

۰۷م اسفند ،

فریندخت زاهدی تاکید کرد:

مدرس و پژوهشگر برجسته دانشگاه بعد از تماشای نمایش« ملی » در تالار قشقایی گفت: این اثر نمایشی توانسته با استفاده درست از عناصر نمایش های آیینی و سنتی یک اثر لذت بخش و نوستالژیک را به تماشاگر امروزی ارائه دهد .

به گزارش هنرآنلاین، مدرس و پژوهشگر برجسته دانشگاه بعد از تماشای نمایش “ملی” در تالار قشقایی گفت: این اثر نمایشی توانسته با استفاده درست از عناصر نمایش های آیینی و سنتی یک اثر لذت بخش و نوستالژیک را به تماشاگر امروزی ارائه دهد.

فریندخت زاهدی با بیان این مطلب افزود: نمایش “ملی” با استفاده از تکنیک های خیمه شب بازی و تئاتر عروسکی توانسته به عنوان یکی از موفق ترین نمایش های به صحنه رفته برای تماشاگر معرفی شود. ضمن اینکه استفاده صحیح از عناصر جذاب نمایش های ایرانی به ویژه خیمه شب بازی و قصه های سنتی این اثر نمایشی را تبدیل به یک نمایش تماشاگر پسند کرده است.

وی ادامه داد: البته در جاهایی نمایش به نمایشنامه شب دوازدهم ویلیام شکسپیر نزدیک می‌شد که این می تواند از دیگر نکات قابل توجه اثر باشد همچنان که انتخاب درست بازیگران و بازی بسیار خوب آنها آنچنان هوشمندانه و تاثیر گذار بود که می توان اثر را در ردیف آثار با کیفیت در حوزه نمایش های ایرانی قرار داد.

این مدرس صاحب نام خاطر نشان کرد: اشکالی که در بسیاری از آثار نمایشی طی سالهای اخیر دیده می گردد رعایت نکردن ریتم اثر است اما در این نمایش آنچه برای من ارزشمند بود رعایت ریتم نمایش بود که در کنار انتخاب خوب موسیقی و نگاه هوشمندانه به تکنیک های نمایش سنتی اثر را تبدیل به یک نمایش جذاب، لذت بخش و نوستالژیک برای مخاطب کرده است.

براساس این گزارش ایرج محمدی، همایون علی آبادی، امیر کاووس بالازاده، سید جواد طاهری و مجید رحمتی از جمله هنر مندان دیگری بودند که شب قبل نمایش ملی دیدن کردند.

شایان ذکر است نمایش ملی نوشته هنگامه مفید، کارگردانی افسانه زمانی و بازی وحید آقا پور، گلبرگ ابوترابیان، معصومه کاظمی، پریناز لطف اللهی، فرزین محدث، مهشاد مخبری، مریم معینی، غزاله مرادی، هر روز غیر از شنبه‌ها ساعت ۱۹ در تالار قشقایی به صحنه می رود.

انتهای پیام/۵۲/۵۳
 


آخرین خبرها
باز بازنشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.