آب تهران سالم است

محمدپرورش در گفت‌وگو با خبرنگار اقتصادی خبرگزاری آنا با بیان اینکه بارها سالم بودن آب تهران اعلام شده‌است، افزود: وزیر بهداشت و معاون بهداشتی این وزارتخانه به عنوان مسئولان دستگاه‌های نظارتی در مصاحبه‌هایی جداگانه کیفیت آب تهران را تایید کردند.

وی تصریح کرد: بر این اساس خبری که برخی رسانه‌ها در خصوص آلوده بودن آب تهران اعلام کرده‌اند را تکذیب می‌کنم.

در همین رابطه عضو ناظر مجلس در شورای عالی آب در گفت‌وگو با خبرنگار اقتصادی آنا با بیان اینکه هنوز هیچ گزارشی درخصوص آلوده بودن آب تهران به این شورا نرسیده‌است، گفت: شرکت آب‌وفاضلاب حق توزیع آب آلوده را ندارد، اما برای تایید آلوده بودن آب نیز باید مستنداتی وجود داشته باشد.

محمدتقی توکلی افزود: وزارت بهداشت به عنوان نهاد نظارتی آب استحصال شده را از لحاظ گندزایی و ضد عفونی شدن با کلر مورد ارزیابی قرار می‌دهد.

وی تصریح کرد:‌ به دلیل اینکه فاضلاب شهری به زمین تزریق می‌شود و منابع آبی نیز در حاشیه آنها قرار دارند، احتمال می‌رود که آب از این طریق آلوده شده باشد، اما در حال حاضر برای بررسی این موضوع باید آزمایش‌های لازم صورت گرفته و مستندات نیز ارائه شود.

دبیر انجمن آب‌های معدنی و آشامیدنی هم در گفت‌وگو با خبرنگار اقتصادی آنا در پاسخ به این سوال که آیا انتشار خبر آلوده بودن آب تهران تاثیری بر میزان استفاده از آب‌های معدنی از سوی مردم داشته‌است، گفت: با توجه به اینکه خبر آلوده بودن آب تهران هنوز داغ است و البته صحت آن هم تایید نشده، بنابراین نمی‌تواند تاثیر چندانی بر میزان مصرف آب معدنی داشته باشد؛ از طرفی تداوم و پایداری خبر و تایید و تکذیب شدن آن بیش از خبر اولیه در این باره می تواند ایفای نقش کند.

پیمان فروهر تصریح کرد: وزارت نیرو، سازمان استاندارد و سازمان غذا و دارو باید آلوده بودن مخازن آب تهران را تایید کنند، اما تردیدی وجود ندارد که وزارت نیرو آبی را برای مصرف به دست مردم می‌رساند که با استانداردهای بین المللی تطبیق داشته باشد.

انتهای‌پیام/

خبرگزاری آنا – اقتصادی
باز نشر: سایت خبری تحلیلی ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.