آرین‌منش:لازمه نهادینه کردن فرهنگ عفاف و حجاب استفاده از همه ظرفیت‌های آموزشی است

جمعه ۳۰ تیر – ۱۱:۵۷:۰۰ ق.ظ

نظرات شما ارسال به دیگران چاپ بدون عکس چاپ با عکس
نظرات شما ارسال به دیگران چاپ بدون عکس چاپ با عکس
بزرگنمایی:  

خبرگزاری آریا – یک نماینده دوره هشتم مجلس شورای اسلامی گفت: برای نهادینه کردن فرهنگ عفاف و حجاب باید از تمام ظرفیت‌ها از جمله دانشگاه‌ها و رسانه‌ها استفاده کرد.
به گزارش خبرگزاری آریا ، جواد آرین‌منش اظهار کرد: عفاف و حجاب، از برجسته‌ترین و ارزنده‌ترین نمودهای فرهنگی، اجتماعی و دینی است و موضوع نهادینه کردن آن نیز، از جمله مسائلی است که از ابتدای پیروزی انقلاب اسلامی ایران همواره دغدغه کارشناسان و مسوولان فرهنگی جامعه بوده است.
وی اظهار کرد: تحقق عفاف و حجاب در جامعه نیازمند اهتمام تمام دستگاه‌های آموزش کشور، مانند آموزش و پرورش، دانشگاه‌ها و البته تعامل سازنده و مناسب میان این نهادها با رسانه‌های جمعی است.
وی تصریح کرد: حجاب و عفاف و ضرورت رعایت آن در جامعه، امروزه تبدیل به یک مطالبه جمعی و ملی شده است و راهپیمایی‌هایی نیز که در این زمینه برگزار می‌شود خواسته‌ مردم را مورد تاکید قرار می‌دهد.
این نماینده سابق مجلس افزود: دستگاه‌های فرهنگ‌ساز کشور، باید بیشتر از گذشته در مقوله عفاف و حجاب خود را درگیر کنند. قوای سه‌گانه نیز باید برای تحقق مطلوب این امر، با یکدیگر تعامل سازنده‌ای داشته باشند و امر به معروف و نهی از منکر را تبدیل به یک امر همگانی کنند.
وی ادامه داد: رسانه ملی نیز باید از تمام ظرفیت‌های خود در امر فرهنگ‌سازی برای حجاب و عفاف استفاده کند و برنامه‌های سایر دستگاه‌های فرهنگی مانند وزارت ارشاد را نیز در این زمینه پوشش مناسبی دهند.
وی افزود: شورای عالی انقلاب فرهنگی، در سال ۱۳۸۴ موضوع عفاف و حجاب را در دستور کار خود قرار داد و جلسات متعددی را نیز در این زمینه برگزار کرد و در نهایت نیز، طرحی را با عنوان طرح توسعه عفاف و حجاب، مصوب کرد. در قالب این طرح، راهکارها و سیاست‌هایی در قالب ۱۶ زیرمجموعه در نظر گرفته شد.
آرین‌منش با اشاره به بخشی از این برنامه‌ها یادآور شد: از جمله مسائلی که در قالب این طرح گنجانده شد، می‌توان به مواردی مانند ضرورت اولویت حجاب و عفاف در برنامه‌های اجرایی کشور، توجه به نوع پوشش و حجاب در جامعه، اعمال شیوه‌های نظارتی مناسب، ضرورت تدوین استانداردهای فرهنگ و الگوهای مناسب پوشش و حجاب اشاره کرد.
وی تاکید کرد: همچنین در قالب این طرح، برای ۲۵ دستگاه اجرایی کشور نیز، دستورالعمل‌هایی مشخص شد که از جمله این نهادها می‌توان به صداوسیما، سازمان تبلیغات اسلامی، آموزش و پرورش اشاره کرد. در مجموع برای این ۲۵ دستگاه، ۳۱۸ وظیفه متنوع تعریف شد.

کد خبر: ۲۰۱۲۰۷۲۰۱۱۵۷۰۰۴۱۰


خبرگزاری آریا

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.